رسیدگی ویژه به ماجرای ضرب و شتم زن افغانستانی

تهران (پانا) - همزمان با انتشار فیلم کتک خوردن یک زن از سوی مأمور انتظامی در اردوگاه عسکرآباد ورامین پلیس و دادستانی به این ماجرا واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی ویژه به ماجرای ضرب و شتم زن افغانستانی

به‌گزارش ایران، چهارشنبه شب فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک زن افغانستانی از سوی یک مأمور انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. در توضیح این فیلم آمده بود که «مادر افغانستانی که برای رسیدگی به کارهای پسرش به اردوگاه «عسکرآباد» در ورامین رفته بود، این چنین با برخورد پلیس مواجه شد.»
پس از این ماجرا گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که به سفارت این کشور در تهران دستور پیگیری این ماجرا داده شده است.
در ادامه فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اطلاعیه داد که «در پی انتشار ویدئویی از محل مراجعات مردمی اردوگاه عسکرآباد شهرستان پیشوا، سردار کیومرث عزیزی چهارشنبه شب با صدور دستور ویژه، بر بررسی دقیق و سریع اتفاق رخ داده در این اردوگاه تأکید کرد.»

سردار «کیومرث عزیزی» فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران روز گذشته به پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس گفت: بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد آدرس اعلامی از طرف فرد منتسب به این بانوی افغانی غیر واقعی و جعلی بوده و متأسفانه علی‌رغم تلاش مأموران تا کنون هیچگونه آدرسی از وی برای مشخص شدن صحت و سقم این قضیه پیدا نشده است.
وی افزود: از طرفی به منظور رسیدگی دقیق‌تر به موضوع پلیس‌های تخصصی فتا و اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی اقدامات اولیه را برای شناسایی منتشر کننده ویدئو به منظور پیدا کردن این بانو انجام دادند که سرنخ‌هایی نیز از این موضوع به‌دست آمده است. سردار عزیزی ادامه داد: پلیس امنیت را برای کلیه مردم حتی اتباع بیگانه‌ای که در کشور جمهوری اسلامی ایران ساکن یا در حال تردد هستند برقرار می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد حقی از آنها ضایع شود.

در خاتمه فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این مطلب که احتمال دارد این موضوع یک سناریوی از پیش تعیین شده باشد خاطرنشان کرد: تا روشن شدن کامل موضوع تحقیقات کماکان ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
صدور دستور بازداشت مأمور متخلف
دادستان نظامی استان تهران نیز دستور برخورد با مأمور نیروی انتظامی متخلف را صادر کرد.
غلامعباس ترکی ضمن ابراز تأسف به معاون دادستان نظامی همچنین سرپرست دادسرای نظامی شرق استان تهران دستور داد که موضوع را دقیقاً بررسی و سریعاً مأمور خاطی بازداشت و برخورد قانونی با وی به عمل آید.

بیانیه سفارت افغانستان
سفارت افغانستان در ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را «نادرست و توهین‌آمیز» خوانده و گفته است که مسئولان ایرانی وعده «بررسی جدی و قانونی» داده‌اند.
این سفارتخانه تاکید کرده است که «شماری از نمایندگان مهاجران افغان مقیم ایران در این زمینه شکایت» کرده‌اند و پیگیر ماجرا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار