فولادوند: باید به فازهای عملیاتی در مقابله با آسیب های دانش آموزی وارد شویم

تهران(پانا)- مدیرکل شهر تهران در نشست تخصصی مدیریت فوریت های روانی- اجتماعی دانش آموزان شهر تهران بر مطالعه فرآیندی کنترل و پایش وضعیت روانی- اجتماعی دانش آموزان، آشنایی مدیران و دست اندرکاران آموزش و پرورش به مباحث روان شناختی، شناسایی و پیشگیری از مشکلات دانش آموزان قبل از وقوع آسیب تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: باید به فازهای عملیاتی در  مقابله با آسیب های دانش آموزی وارد شویم

به نقل از عزیزاله بابلی بهمئی رئیس اداره مشاوره شهر تهران، در نشست مدیریت فوریت های روانی اجتماعی عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، با تأکید بر اهمیت پرداختن به علل و عوامل مؤثر در ایجاد آسیب های روانی- اجتماعی دانش آموزان گفت: «بی تفاوتی در حوزه آسیب های روانی اجتماعی دانش آموزان، ضربه زدن به خانواده، ثروت، منافع و سرمایه آینده است. در مباحث مقابله با آسیب های اجتماعی کتمان واقعیت ما را از انجام وظیفه باز می دارد و آسیب ها را دوچندان می کند. بایستی ژرفا و زیر پوست شهر را ببینیم و اگر خودمان نمی بینیم ندیدن را تعبیر به نبودن نکنیم. کتمان واقعیت ها و آمار ها در این خصوص جفا در حق آیندگان است. باید آمار و داده ها را منتشر کرد تا بر اساس واقعیات تصمیم گیری کنیم و این آمار و داده ها خود باعث ایجاد دغدغه می شود، وقتی دغدغه ایجاد شد از درون به برون تراوش پیدا می کند و به سخن و گفتمان تبدیل می شود، اگر به گفتمان تبدیل نشود، تصمیم تأثیرگذاری اتخاذ نخواهد شد».
فولادوند لزوم ورود به فازهای عملیاتی در بحث مقابله با آسیب های دانش آموزی را مورد تأکید قرار داد. وی در ادامه بررسی و مطالعه منطقه به منطقه توسط اداره کل، مدرسه به مدرسه توسط مدیران مناطق، کلاس به کلاس توسط مدیران مدارس و تک به تک دانش آموزان را توسط مشاور مدرسه ضروری دانست.
مطالعه فرآیندی کنترل و پایش وضعیت روانی- اجتماعی دانش آموزان، آشنایی مدیران و دست اندرکاران آموزش و پرورش به مباحث روان شناختی، شناسایی و پیشگیری از مشکلات دانش آموزان قبل از وقوع آسیب، بخش دیگری از سخنان فولادوند بود. در ادامه مدیرکل شهر تهران نشست ها و جلسات کمیته مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان را مهم ترین جلسات اداره کل دانست، زیرا در این نشست ها صحبت از وضعیت روانی-رفتاری و اجتماعی دانش آموزان است.
هم چنین توسعه فرهنگ شفاف سازی در ارائه آمار و اطلاعات مربوط به آسیب های روانی اجتماعی دانش آموزان در مدارس از موارد تأکید فولادوند بود.
در این جلسه مجتبی ولی پوری، معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران با تأکید بر نگاه بصیرت وار در امور تعلیم و تربیت، از دو طرح« همدل» و «صدای مشاور» در حوزه مشاوره و کانون «یاریگران زندگی» در حوزه مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی، به عنوان طرح های فاخر برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نام برد.
در شروع جلسه بابلی بهمئی، ضمن تبیین شیوه نامه فوریت های روانی اجتماعی گزارشی از عملکرد دو ساله کمیته فوریت های روانی_اجتماعی شهر تهران ارائه کرد. هم چنین محمد رحیم، معاون اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی شهر تهران چارچوب و خطوط اصلی کانون یاریگران زندگی را تشریح و تبیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار