فردا، پایان مهلت ثبت‌نام آزمون دستیاری؛ نحوه احتساب نمره آزمون اعلام شد

تهران (پانا) - مهلت ثبت نام چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی فردا شنبه، ۱۳ دی ماه پایان می پذیرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فردا، پایان مهلت ثبت‌نام آزمون دستیاری؛ نحوه احتساب نمره آزمون اعلام شد

ثبت نام چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی که از روز شنبه، ۶ دی ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir آغاز شده است فردا شنبه، ۱۳ این ماه پایان می پذیرد. داوطلبان دراین مهلت فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام جدید و یا ویرایش فرم ثبت نام و تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

آزمون کتبی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی رأس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه، ۷ اسفند به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه آزمون فوق در هفته منتهی به آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. برای حضور در جلسه آزمون همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و کارت شناسائی معتبر عکس دار الزامی است.

تعداد سئوالات آزمون ۲۰۰ سوال تستی چهار گزینه ای است، برای هر سوال باید تنها یک گزینه که در میان گزینه های ارائه شده بهترین پاسخ ممکن انتخاب شود. همچنین به هر سوال با پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و هر سوال با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد و به سوالات بدون پاسخ نمره ای تعلق نمی گیرد. به هر سوال که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق می گیرد.

دانشگاه‌هایی که مجموع تعداد فارغ التحصیلان آنها اعم از روزانه، پردیس و خودگردان از تاریخ اول مهر ۹۹ تا ۳۱ شهریور کمتر از ۱۰۰ و بیشتر از ۴۹ باشد می توانند یک نفر را به عنوان رتبه اول، یک نفر به عنوان رتبه دوم و یک نفر را به عنوان رتبه سوم معرفی کنند.

چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۵ گروه آموزشی شامل (آسیب شناسی، پوست، فارماکولوژی، نورولوژی، روانپزشکی و اخلاق پزشکی)، (ارتوپدی، گوش و حلق بینی، اورولوژی، چشم، آمار و اپیدمیولوژی و رادیولوژی)، (کودکان و عفونی)، (داخلی و قلب) و (جراحی عمومی، زنان) برگزار می شود. نمره هر گروه درسی فوق، مطابق با روش های علمی تراز سازی تراز علمی شده و به درصد محاسبه خواهد شد.

بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی تنها داوطلبانی که بدون لحاظ کردن تراز بندی و ضریب دهی نمرات، حداقل نمره ۱۵۰ از ۶۰۰ نمره کل آزمون را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته هستند و می توانند رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته محل که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار