آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای تکمیل «فب ملی میکرو نانو الکترونیک»

تهران (پانا) - رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بازدید از «فب ملی میکرو نانو الکترونیک» در پارک فناوری پردیس از آمادگی این صندوق برای تکمیل این پروژه بزرگ خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای تکمیل «فب ملی میکرو نانو الکترونیک»

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت در حاشیه بازدید از پارک فناوری پردیس در مورد طرح «فب ملی میکرو نانو الکترونیک» گفت: این طرح که با تجهیزات کاملا بومی برای انجام تحقیقات و تولید محصولات در حوزه میکرو نانو الکترونیک راه‌اندازی شده است نشانه خودباوری جوانان و پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری است. این «فب» با 30 تجهیز و دستگاه ساخت داخل و با توانمندی متخصصان کشور و شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

وی همچنین در این بازدید اعلام کرد که صندوق نوآوری آمادگی دارد تا انواع خدمات خود را در حوزه‌های مختلف اعم از تسهیلات، سرمایه‌گذاری، ضمانت‌نامه و توانمندسازی در اختیار این پروژه بزرگ ملی قرار دهد.

لازم به ذکر است اولین «فب ملی میکرو نانو الکترونیک» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شده و مکانی است که می‌توان نمونه‌های اولیه را مبتنی بر طراحی‌های الکترونیک در رابطه با ICها، مدارهای مجتمع و سایر قطعات میکرو و نانو الکترونیک تولید کرد. همچنین این مرکز امکان تولید نیمه صنعتی قطعات میکرو نانو الکترونیک در تیراژ نسبتا متوسط را دارد.

گفتنی است که راه‌اندازی «فب‌‌ها» بسیار گران‌ قیمت‌ هستند و به همین دلیل کشورها به دو دسته کشورهای دارای فب و کشورهای فاقد فب تقسیم شده‌اند. بر این اساس ایجاد «فب»ها در کشور تحول بزرگی در صنعت میکرو نانو الکترونیک ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار