مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرگز:

طرح کوچ در بندرگز به صورت جدی در حال پیگیری است

گرگان(پانا) - کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تحت عنوان طرح کوچ با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم در تمامی مدارس شهرستان بندرگز با نظارت دقیق و با همکاری پارلمان دانش آموزی این شهرستان برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح کوچ در بندرگز به صورت جدی در حال پیگیری است

علی اکبر معقولی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرگز با حضور در دفتر خبرگزاری پانا شهرستان بندرگز از پیگیری طرح کوچ با اجرای کار معاونت پرورشی و تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان با توجه به اهمیت طرح کوچ در مدارس از کاهش ۳ درصدی وزن دانش آموزان در پایان طرح کوچ خبر داد و گفت: کم تحرکی ، عادت غذایی نامناسب و سبک زندگی ناسالم از عوامل اضافه وزن است که با عنایت به این حوزه طرح کوچ در شهرستان نظارت دقیق می شود.

وی افزود: با توجه به شیوه نامه های ارسالی و اهمیت کار ، تمامی مدارس شهرستان و روستا های تابع در تمامی مقاطع تحصیلی از این طرح برخوردار هستند و آموزش ها توسط کارشناسان تعذیه ، معلمین ورزش و سلامت و... در بستر شاد به دانش آموزان و حتی والدین آنها داده می شود.

معقولی گفت: ۷۲۰۰ دانش آموز شهرستان بندرگز در این طرح مشارکت داشته اند و با اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان مرحله اول این طرح به اجرا رسید.

وی در گفت و گو با پانا ادامه داد: در مرحله دوم با شناسایی دانش آموزان با BMI بالا و برگزاری جلسه های تخصصی ویژه این دانش آموزان با همکاری مرکز بهداشت و برگزاری وبینار طرح مداخله و مشاوره ای کوچ اقدامات لازم صورت پذیرفت.

علی اکبر معقولی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرگز افزود: ایجاد پایگاه تخصصی در مدرسه با حضور مشاوران تغذیه مرکز بهداشت و دبیران متخصص تربیت بدنی در جهت رصد و پایش دانش آموزان هستند.

در پایان ضمن تشکر از معاونت پرورشی و تربیت بدنی و پارلمان دانش آموزی استان گلستان و همچنین شهرستان بندرگز جهت توزیع بهتر مطالب در بین دانش آموزان در بحث طرح کوچ تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار