حسینی در شورای آموزش‌وپرورش گلستان تأکید کرد؛

آغاز نهضت ملی خرید تجهیزات ارتباطی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند

تهران (پانا) - معاون وزیر و جانشین وزیر در طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه) در ارتباط ویدئو کنفرانسی با نشست شورای آموزش‌وپرورش استان گلستان گفت که نهضت ملی هدایت با هدف تأمین وسایل ارتباطی هوشمند برای کلیه دانش‌آموزانی نیازمند کشور در وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا است و نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها، نهادها، خیرین و آحاد مردم جامعه است.

کد مطلب: ۱۱۵۱۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز نهضت ملی خرید تجهیزات ارتباطی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی دراین‌ارتباط ویدئو کنفرانسی که با حضور دکتر استاندار گلستان واعضای شورای آموزش و پرورش این استان برگزار شد ضمن تقدیر از آموزش‌وپرورش استان گلستان اظهار کرد: عصر کرونا موجب تعطیلی مدارس فیزیکی شد و مدارس مجازی باتکیه‌بر شبکه شاد به کمک تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان در این عصر آمدند.

وی افزود: نیمی از اعتبار موردنیاز خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی دانش‌آموزان نیازمند توسط وزارت آموزش‌وپرورش و با مشارکت خیرین و نهادها و آحاد جامعه تأمین خواهد شد و نیم دیگر اعتبار نیز با مشارکت استانداری‌ها تأمین می‌شود.

حسینی با تأکید بر مشارکت استانداری‌ها در تأمین نیمی از اعتبار این طرح گفت: در گام اول برای استان گلستان نیمی از اعتبار خرید ۶۶۱ تبلت موردنیاز دانش‌آموزان استثنایی توسط سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی پرداخت می‌شود و بقیه اعتبار موردنیاز نیز از منابع استانی باید تأمین شود.

وی افزود: در گام بعدی نیز با مشارکت همه خیرین و نهادها از جمله استانداری‌ها، کمیته امداد، مرکز آمار ایران و همه دستگاه‌های اجرایی اعتبار خرید تبلت موردنیاز تمامی دانش‌آموزان نیازمند این استان تأمین خواهد شد.

حسینی در ادامه نشست با بیان اشاره به نهضت از خشت تا بهشت اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی برای رسیدن به استاندارد مطلوب ۲۱۰ مدرسه استثنایی باید در کشور ساخته شود که ساخت این مدارس در قالب از خشت تا بهشت از ده ماه پیش آغاز شده است و تاکنون با همت خیرین ۱۲۵ مدرسه افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده است.

وی افزود: استان گلستان دو مدرسه استثنایی و یک مدرسه اتیسم در حال ساخت دارد که اعتبار ساخت این مدارس با مشارکت خیرین تامین می‌شود. یک مدرسه استثنایی نیز در این استان مورد نیاز است که در صورت تامین زمین از سوی استان، ساخت مدرسه یا همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس آغاز خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: راه‌اندازی ۲ مرکز اختلالات یادگیری، ساخت ۶ سالن ورزشی درون مدرسه ای ویژه دانش‌آموزان استثنایی، راه‌اندازی یک مدرسه مجازی، ساخت یک اتاق آکوستیک برای برنامه سنجش، راه اندازی دو باشگاه پیشکسوتان از جمله تعهدات سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به استان گلستان در سال جاری است.

وی افزود: در قالب نهضت توان افزایی ۳ هزار و ۵۰۰ قلم تجهیزات آموزشی کمک آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزان استثنایی استان گلستان مورد نیاز است که ۱۰ درصد اعتبار خرید این تجهیزات از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار