حاجی میرزایی بر سر مزار حاج قاسم؛

تلاش می‌کنیم «شهید سلیمانی» را به عنوان الگو در تاریخ تعلیم و تربیت ثبت کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با حضور بر سر مزار شهید دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره وی را گرامی داشت.

کد مطلب: ۱۱۵۱۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش می‌کنیم «شهید سلیمانی» را به عنوان الگو در تاریخ تعلیم و تربیت ثبت کنیم

محسن حاجی میرزایی صبح امروز ۵شنبه ۱۱ دی ماه با سفر به کرمان در جشنواره سرباز وطن (نسل سلیمانی) ویژه برنامه بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شرکت کرد. وی با حضور بر سر مزار این شهید بزرگ یاد و خاطره وی را گرامی داشت.

حاجی میرزایی در این مراسم که به طور زنده از شبکه دانش‌‌آموزی شاد پخش شد بیان کرد: امروز به نمایندگی از خیل عظیم فرهنگیان، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان که دلشان به عشق اینجا می‌تپد و دوست داشتند که امروز اینجا بودند و به ساحت این شهید بزرگوار ادای احترام می‌کردند، در این مراسم حضور دارم.

وزیر آموزش و پرورش با حضور بر سر مزار حاح قاسم به بیتی از غزل حافظ «بر سر تربت ما چون گذری همت خواه که زیارتگه رندان جهان خواهد شد» اشاره کرد و گفت: من امروز می‌خواهم از این شهید و شهیدان دیگر طلب همت کنم که مسیر را برای انقلاب اسلامی فراهم کردند؛ در فرهنگ دینی ما، شهید؛ شاهد، گواه و حجت بر همه بندگان خداست.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، با بیان اینکه زندگی شهیدان تنها در لحظه شهادتشان، فهمیده نمی‌شود بلکه یک حیات ابدی است و نقطه عطف آن به شهادت رسیدن است عنوان کرد: فرهنگ قرآنی ما می‌گوید که شهیدان ما زنده هستند، شهدا برای رسیدن به این نقطه راه بسیار پر پیچ و خمی را پیمودند، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، راه آسایش را بر خود حرام کردند و برای آرامش و امنیت مردم و پیشرفت کشور جان خود را ادا کردند؛ یک چنین نقطه عطف باشکوهی محصول یک زندگی باشکوه است.

حاجی میرزایی با تاکید براینکه افرادی که سعادتمند زندگی می‌کنند و آگاه و بیدار هستند این چنین انجامی دارند گفت: به نمایندگی از خیل عظیم فرهنگیان، با آرمان‌های این شهید بزرگ تجدید بیعت می‌کنم؛ امروزه آمدم تا بگویم که نظام تعلیم و تربیت درصدد پرورش انسان‌هایی است که الگوی آنان سردار شهید سلیمانی؛ الگوی آگاهی، بیداری، دشمن ستیزی، مقاومت، اخلاص، سخت کوشی و فداکاری است.

وزیر آموزش و پرورش با عنوان اینکه دانش‌آموزان امروز ما سعادتمند هستند چراکه در دوره‌ای زندگی می‌کنند که در معرض خدمات، تلاش‌ها و اقدامات ارزنده شهید سلیمانی قرار داشتند افزود: شهید سلیمانی امروز در قلب‌های تمام مردم ایران و منطقه جایگاه رفیعی دارد که ارزان به دست نیامده و حاصل یک عمر تلاش صادقانه و کوشش فداکارانه است.

وی ادامه داد: در ایام شهادت این شهید بزرگوار که مدارس باز بود و با دانش‌آموزان مجال گفت‌‌وگو داشتم، به چند مدرسه سر زدم و وقتی از دانش‌آموزان ابتدایی که سوگوار شهید سلیمانی بودند می‌پرسیدم چرا سوگوار شهید سلیمانی هستید؛ پاسخ‌هایی می‌دادند که حاکی از این است جامعه عمیقا فهمیده است سردار سلیمانی چه فردی بود و چه خدمات ارزنده ای به جامعه اسلامی کرده است.

حاجی میرزایی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم این الگو را که معرف تمام فرهنگیان است در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ثبت کنیم و آیندگان و زیرکانی که از این تربیت خاک همت جویند و راه بقا جست و جو می‌کنند راهنمای خوبی را برای خود داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار