سید حسن خمینی:

درباره وصیت نامه امام سخن خواهم گفت

تهران (پانا)- سید حسن خمینی با بیان اینکه در مورد وصیتنامه امام خمینی سخن خواهم گفت، تاکید کرد که «نمی توان به بخشی از این وصیت مومن باشیم و به قسمتی از آن کافر».

کد مطلب: ۱۱۵۱۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
درباره وصیت نامه امام سخن خواهم گفت

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با مدیران گزینش کل شهرداری تهران گفت: در بحث گزینش «تزاحم» دو حق وجود دارد؛ از یکسو جامعه باید از خدمتگزاران نالایق دور باشد و از طرف دیگر فرد حق دارد خدمت کند؛ کل کشور از آن همه است و منافع هیچ کس بر دیگری اولویت ندارد.

یادگار امام با بیان اینکه در جایی که تزاحم هست باید دقت کرد، افزود: این امر به ویژه وقتی اهمیت می یابد که بحث کرامت انسان ها به میان می آید. انسان ها در نزد خدا خیلی احترام، جایگاه و ارزش دارند و کرامت انسان مساله کوچکی نیست.

وی تأکید کرد: مراقب باشید که یک «آه» اگر به حق باشد می تواند دودمانی را به فنا دهد و یک دعا می تواند زندگی فرد و خاندانی را تضمین کند. توجه کنید که اشتباه اول و آخر قاضی یکی است و قابل بازگشت و توبه نیست. قضاوت کردن، حرکت روی لبه است و ممکن است کسی که قضاوت می کند اوج بگیرد و ممکن است سقوط کند.

سید حسن خمینی ادامه داد: وقتی کسی وارد قضاوتی می شود که یک طرف آن حق مردم است باید ارتباط خودش را با خدا قوی کند، والّا در لحظه ای که ضروری است، خدا دستش را نمی گیرند و زمین می خورد. باید عبادت و خودسازی کنی چون بدون آمادگی می لغزی؛ آمادگی روحی، جسمی و در همه حوزه های فکری نیاز است.

وی اظهار داشت: نکته امام همواره باید در ذهن شما باشد که میزان حال فعلی افراد است و از این رو، در گزینش سوالات عجیب و غریب نداشته باشید؛ بلکه بیش از همه باید به حوزه اخلاقی توجه کرد. البته همه این کارها برای این است که انسان ها یک گام بهتر شوند.

یادگار امام یادآور شد: روایتی از امام باقر(ع) وجود دارد که ایشان می فرماید، «وقتی پدرم داشت از دنیا می رفت سر من را بر سینه اش گذاشت و گفت، مراقب باش به کسی که غیر خدا کمک حال ندارد ظلم نکن». همین مطلب درباره سیدالشهدا هم مطرح است.

حضرت اباعبدالله الحسین«سلام‌الله‌علیه» در روز عاشورا و موقعی که همۀ اصحاب و یاران به شهادت رسیده بوده‌اند، به امام سجاد وصیت می کنند که «یا بُنَیَّ إِیَّاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یَجِدُ عَلَیْکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ»(ای فرزندم، از ظلم به کسی که در برابر تو ، هیچ یاری کننده‌ای به جز خداوند ندارد، بر حذر باش). این وصیت دو امام معصوم است. وصیت چکیده فکر و جان و روح یک فرد است. مثل وصیت نامه امام که البته من درباره آن سخن خواهم گفت؛ نمی توان به بخشی از آن مومن باشیم و به قسمتی از آن کافر.

وی ادامه داد: آه کسی که غیر از خدا پناهی ندارد دقیقا تیرش به هدف می خورد؛ آن وقت نمی دانید از کجا خورده اید!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه(س) گفت: در اینکه صدیقه طاهره(س) غمناک و ناراحت از میان امت اسلامی رفته هیچ کس تردید ندارد. پیامبری که به همه عرب عزت داده و دروازه های ایران و روم و دروازه های آسمان را به روی عرب ها باز کرده، آنچه در حق فرزندش واقع شد حق او نبود. اکرام یک انسان بعد از مرگ، در اکرام به فرزندان او است و ما از این حیث تاریخ پردردی داریم.

سید حسن خمینی در پایان با تأکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی نفرت پراکنی کنیم، اظهار داشت: وقتی مصلحت جامعه اسلامی است، امیرالمؤمنین(ع) که نزدیک ترین فرد به زهرای اطهر بود با آن همراهی می کند. امروز هم نباید دست هایی جامعه اسلامی را به تفریق و تشتت بکشاند. باید مراقب فیلم و صوت و سخن خود باشیم. نباید از هیچ زبانی، نه زبان هنر و نه زبان های دیگر برای ایجاد دشمنی استفاده کرد. همه باید مراقب باشیم به دیگران دشنام ندهیم و سخن نرم بگوییم. داستان صدیقه طاهره(س) و افتراق امت اسلامی داستان تلخی است که باید توجه کنیم یکی بهانه دیگری نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار