زمان: در مکتب حاج قاسم سلیمانی ، باید درس زندگی و ماندگاری انقلاب را به شایستگی آموخت

تهران (پانا) - درمراسم یادبود اولین سالگرد شهادت مرد میدان ، شهید حاج قاسم سلیمانی، که در منطقه 8 برگزار شد، سرهنگ رجب زاده، فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی با بیان اینکه شهید سلیمانی فردی سیاسی نبود، خون شهید به ویژه حاج قاسم سلیمانی که اخلاص ایشان زبانزد بود را خط قرمز مملکت اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
زمان: در مکتب حاج قاسم سلیمانی ، باید درس زندگی و ماندگاری انقلاب را به شایستگی آموخت

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه 8 شهر تهران، مراسم یادبود اولین سالگرد شهادت مرد میدان، سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با اربعین شهادت دانشمند هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده و تقارن با ایام فاطمیه و دهه بصیرت به همت مدیریت آموزش و پرورش منطقه 8 و با میزبانی مدرسه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در این مراسم مینو زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه 8، کمره ای زاده رئیس بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد(ص) تهران بزرگ، سرهنگ رجب زاده، فرمانده پایگاه بسیج ناحیه شهید بهشتی، جهان آرا، مسئول ستاد شاهد اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اعضای شورای معاونین منطقه 8 و تعدادی از دانش آموزان بسیجی مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم مینو زمان ضمت تسلیت اولین سالگرد شهادت مرد میدان، سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی با اشاره به مجاهدت های این سرباز مخلص و جان برکفِ ولایت بیان داشت: در مکتب حاج قاسم سلیمانی باید درس زندگی و ماندگاری انقلاب را به خوبی و شایستگی آموخت و ما نیز باید با بهره گیری از مکتب سردار سلیمانی و با الگو قراردادن آن مجاهد نستوه سعی کنیم در حوزه های اخلاقی و آموزشی که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، در پیش برد اهداف کلان تعلیم و تربیت اسلامی و تربیت نسلی همچون ایشان با بصیرت و بینش ژرف انقلابی گام برداریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل برگزار کننده این مراسم که بصورت حرکتی خودجوش از همه دستگاه های اجرایی منطقه شکل گرفت، قطعه شعری به همین مناسبت سروده و قرائت کرد.

در ادامه کمره ای، رئیس بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: اگر انسان در غالب مسئولیت به تکالیفش عمل کند به چنان نقطه ای می رسد که به ظاهر ابرقدرت دنیا که مدعی دفاع از حقوق بشر است، در قد و قواره یک تروریست ذلیل و پست ظاهر شود و دست به ترور شهید سلیمانی بزند.

کمره ای در توصیف فضایل اخلاقی شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) انسان به چنان جایگاهی می رسد که در تاریخ تشیع پیکر مطهرش به اماکن و بقاع مقدس، متبرک می شود و با اشاره به بازسازی و نامگذاری مدرسه به نام حاج قاسم سلیمانی افزود: ما از نمادها به دنبال مضامین هستیم و انشالله با توسل به ائمه و عنایت ایشان در مدارسِ ما دانش آموزانی تربیت شوند که در گام دوم انقلاب ادامه رو راه شهیدان به خصوص شهید سلیمانی باشند.

سپس سرهنگ رجب زاده، فرمانده پایگاه بسیج شهید بهشتی با بیان اینکه شهید سلیمانی فردی سیاسی نبود و به همین دلیل مورد احترام و توجه همگان بود، خاطر نشان کرد: خون شهید بویژه حاج قاسم سلیمانی که اخلاص ایشان زبانزد بود را خط قرمز مملکت اسلامی دانست و اضافه کرد: این شهیدان، مسئولیت سنگینی بر عهده ما قرار داده اند که ان شالله با عنایت خداوند متعال بتوانیم از عهده آن برآئیم.

در ادامه جوکار، مدیر مدرسه گزارشی از اقدامات انجام پذیرفته در دوران بازگشایی مدرسه ارائه کرد و ضمن تشکر از همه دستگاه ها و نهادهای دست اندرکار این امر مهم ، خواستار حمایت بیش از پیش در برنامه ها و فعالیت های مدرسه در پیشبرد اهداف اخلاقی و آموزشی شد.

در انتهای مراسم نیز لوح یابود توسطه مدیر منطقه به میهمانان اهدا شد.

لازم به ذکر است این مراسم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار