تشریح برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در سالگرد شهادت «سردار دل‌ها»

تهران (پانا) - معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مجموعه‌برنامه‌های فرهنگی این سازمان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سردار دل‌ها» را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در سالگرد شهادت  «سردار دل‌ها»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری مجموعه برنامه‌های فرهنگی این سازمان را به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با عنوان «سردار دل‌ها» تشریح کرد و گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی به جشنواره محصولات فرهنگی «جهان بی تو» اشاره کرد و گفت: تولیدات مجازی در رشته‌های ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک، عکس‌نوشته، استوری و موشن‌گرافیک با محوریت ترویج مکتب شهید سلیمانی و مفاهیم عمیق انقلاب برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند از ۱۳ دی تا ۱۰ بهمن محصولات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. زمان داوری آثار از ۱۲ تا ۲۰ بهمن است و مراسم اختتامیه ۲۱ بهمن برگزار می‌شود. همچنین به نفرات اول تا سوم هر بخش لوح تقدیر و جوایزی اهدا می‌شود.

فاطمیان‌پور افزود: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی کشور بخشی از مردم جامعه که توان مالی مناسبی ندارند با مشکلات زیادی مواجه هستند، در همین راستا پویش «نذر سردار» با کمک نیکوکاران راه‌اندازی شده است و از طریق راه‌اندازی اپلیکیشن، با مشارکت رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها ۱۰ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری به نمایشگاه و مسابقه با عنوان «کتاب ماه» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین اقدام فرهنگی است در همین راستا در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، نمایشگاه و مسابقه کتابخوانی با موضوع شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور بیان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مراسم‌های میدانی برگزار کرد، به جبران آن پویش میدانی « قهرمان من» برگزار می‌شود. در این پویش ایستگاه‌های مختلفی در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود و در روزهای ۱۰، ۱۱، ۱۳ و ۱۴ دی ماه، نشان و تصویر سردار سلیمانی روی شیشه خودروی رانندگان داوطلب نقش می‌بندد. همچنین در این ایستگاه‌ها پوستر تصویر شهید سلیمانی و کاربرگ مسابقه نقاشی و رنگ‌آمیزی برای کودکان توزیع می شود.

وی در ادامه به چالش لباهنگ «صبح یک جمعه دلگیر» اشاره کرد و گفت: این چالش به منظور تلاش و مقابله با سیاست‌های اینستاگرام در حذف نام شهید سلیمانی طراحی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال فایل ویدئوی اجرای لباهنگ بر اساس قطعه موسیقی منتخب که توسط سازمان فرهنگی هنری منتشر می‌شود در این چالش شرکت کنند. شرکت‌کنندگان باید اجراهای خود را با هشتگ «صبح ـ یک ـ جمعه ـ دلگیر» در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری کنند. در نهایت از بین آثار ارسالی به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

فاطمیان‌پور در توضیح پویش «یک سوال از آقای دبیرکل» گفت: فرهنگ‌سرای مجازی مقاومت توسط سازمان فرهنگی هنری از ۱۳ آبان فعال شده است و نوجوانان در قالب این برنامه با ارسال توییت و دایرکت اینستاگرام از دبیرکل سازمان ملل علت سکوت ایشان را نسبت به ترور ناجوانمردانه و غیرقانونی شهید سلیمانی درخواست می‌کنند. همچنین تجمعی با محوریت فرهنگ‌سرای رسانه در ایام شهادت سردار سلیمانی در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل برپا خواهد شد.

وی افزود: ویژه‌برنامه «مهرآیین» که با محوریت دیدار با خانواده شهدا در ایام مختلف توسط سازمان برگزار می‌شود، در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی با محوریت دیدار از خانواده شهدای فاطمیون و زینبیون برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور به تولید محصولات توسط سازمان فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: کمیک‌موشن «چهل سردار» داستانی دنباله‌دار است که با هدف معرفی و الگوسازی از سرداران اسوه برای نوجوانان تولید می‌شود. همچنین کلیپ‌های «فازمتر مدیا» با مشارکت فعال مخاطب با هدف تلنگر و روشنگری مردم با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی تولید می‌شود. همچنین موشن‌گرافی «روش‌های دور زدن تحریم» با هدف آموزش‌‌ها و راهکارهایی برای حذف و محدودیت اینستاگرام برای استفاده از نام و عکس حاج قاسم سلیمانی منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: نشست ابعاد رسانه‌ای حاج قاسم سلیمانی، ۱۴ دی در فرهنگ‌سرای رسانه و با سخنرانی حمیدرضا مقدم‌فر و محمد خدادی برگزار می‌شود و همچنین مستند «۱۸ هزارپا» با موضوع کمک‌رسانی به دو شهر شیعه‌نشین فوعه و کفریای سوریه، پخش و نقد و بررسی می‌شود.

فاطمیان‌پور در پایان گفت: آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» که مربوط به شخصیت‌های اثرگذار در محور مقاومت است، ۱۶ دی توسط فرهنگ‌سرای انقلاب و با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و موسسه آفاق روشن بیداری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار