اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی مازندران سوگند یاد کردند

ساری (پانا) - اعضای هیئت رئیسه نمایندگان اولین مجلس دانش‌آموزی استانی و شهرستانی مازندران امروز در مراسم تحلیف سوگند یاد کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی مازندران سوگند یاد کردند

امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران و به صورت ویدئوکنفرانسی اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی استانی و ۱۲ مجلس شهرستانی در آیین تحلیف سوگند یاد کردند.

در مازندران، مجلس دانش‌آموزی در ۱۱ شهرستان تشکیل شده است و منتخبان مجلس شهرستانی به مجلس استان راه یافته‌اند. ۵۰ نماینده از دانش‌آموزان دختر و ۵۰ نماینده از دانش‌آموزان پسر در مجلس استانی حضور دارند.

اعضای هیأت رئیسه مجلس استان با برگزاری انتخابات و رأی‌گیری در گروه محلس استانی که فضای مجازی شبکه شاد تشکیل شده است، انتخاب شدند. ابوالفضل علی‌نژاد و ستایش فلاحتی رؤسا، محمد محمدی و المیرا موسوی نائب رییس اول، علی خلیلی و محنا خوبکار نائب رییس دوم، عرشیا کلانتری و کیمیا حسینی منشی، مهدی اجواری و ستایش قنبری کارپرداز اولین دوره مجلس دانش‌آموزی پسران و دختران استان هستند.

رؤسای اداره‌های آموزش‌وپرورش از ایده و نظر اعضای مجلس دانش‌آموزی بهره برند

علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این آیین با اشاره به اهمیت نقش جوانان به ویژه دانش آموزان در بیانیه گام دوم انقلاب و میزان نقش آنان در تمدن‌سازی اسلامی گفت: «کلمه جوان ۴۰ بار در این بیانیه تکرار شده است که نشان از اهمیت توجه به ظرفیت این قشر در بهبود وضعیت علمی و پژوهشی و زمینه‌هایی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره دارد.»

او با یادآوری سیاست و رویکرد دانش‌آموز محوری در نظام تعلیم و تربیت، تشکیل شوراهای دانش‌آموزی را گام بلند برای تحقق این هدف خواند که مجلس دانش‌آموزی به عنوان عصاره آن می‌تواند برای دست‌یابی به این هدف کمک کند و نظرات و مطالبات دانش‌آموزان را که تصمیم‌ساز است، رسمیت بخشد.

سعدی‌پور به شعار هر دانش‌آموز یک نقش مؤثر اجتماعی اشاره کرد که نمایندگان مجلس دانش‌آموزی ضمن آشنایی با مقوله‌های سیاسی، اجتماعی و اقتثادی، ترویج و تمرین دموکراسی دینی و فرهنگ مشورت و گفتگو و تعامل با دانش‌آموزان و مسئولان را تجربه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد که تمرین دموکراسی باید از مدرسه آغاز و نقش‌پذیری دانش‌‌آموزان در مدارس نمایان شود.

سعدی‌پور با اشاره به اینکه به هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی ابلاغ مشاوره داده شده از روسای اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خواست که به نمایندگان مجلس شهرستانی نیز به عنوان مشاور ابلاغ دهند و رؤسای مجلس دانش‌آموزی دختران و پسران در جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای برنامه‌ریزی حضور داشته باشند.

او تأکید کرد که رؤسای اداره‌های آموزش‌وپرورش از ایده و نظر اعضای مجلس دانش‌آموزی بهره برند.

اعضای هیات رییسه مجلس دانش‌آموزی سوگند یاد کردند

ابوالفضل علی‌نژاد رییس مجلس دانش‌آموزی پسران استان در این آیین گفت: «ما نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان مازندران می‌کوشیم با شعار «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» در گام دوم انقلاب و بر اساس ساحت‌های شش‌گانه‌ی سند تحول بنیادین به وظایف خود در قبال دانش‌‌آموزان جامه عمل بپوشانیم.»

او از جمله تکالیفی که به عهده دارند را ارائه راه‌کار برای ارتقای فعالیت‌های اموزشی و تربیتی، بکارگیری فناوری‌های نوین، ارائه طرح و‌پیشنهاد پیرامون مسائل دانش‌آموزی، مقررات تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه و غنی‌سازی آن‌ها، ارائه راهکارهای تقویت جنبه‌های دینی، اخلاقی، علمی، فرهنگی و اجتماعی، بحث در زمینه انتخاب رشته، کار و آینده تحصیلی دانش‌آموزان ، ارائه راهکار مناسب برای تقویت هویت اسلامی دینی برشمرد که با ارتباط و تبادل تجربیات با اعضا مجلس ناحیه، استان و کشور پیگیری خواهد شد.

متن سوگندنامه اعضای هیئت رئیسه به این شرح است:

«من بعنوان عضو هیات رئیسه مجلس دانش آموزی به قرآن مجید سوگند یاد می کنم که در چارچوب آئین نامه‌های مجلس دانش‌آموزی گام بردارم و در برابر نمایندگان متعهد می‌شوم که در انجام وظایف و مسئولیت هایی که از سوی ایشان به عهده اینجانب گذاشته شده است از هیچ کوششی دریغ نورزم.
با هم‌نسلان دانش آموزم پیمان می‌بندم که با بهره‌گیری از تفکر و اندیشه پویای ایشان حداکثر توان خویش را در ارائه مشورتهای راهگشا و موثر به وزارت آموزش و پرورش به کار گیرم تا نقشی هرچند کوچک در توسعه و اعتلای ایران عزیز داشته باشم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار