فرمانده انتظامی استان خبر داد:

تشکیل ۷۴۶ پرونده جرایم سایبری در سیستان وبلوچستان

تصادفات در سیستان و بلوچستان ۲۰ درصد کاهش یافت

زاهدان (پانا) - فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون ۷۴۶ پرونده جرایم سایبری در این استان تشکیل و ۱۱۱ نفر نیز دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل ۷۴۶ پرونده جرایم سایبری در سیستان وبلوچستان

سردار احمد طاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۳۲ تن انواع موادمخدر طی ۱۸۰ عملیات درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار مسلح در ۹ ماهه نخست امسال در این استان کشف شده است.

وی افزود: شرایط سیستان و بلوچستان بسیار خاص است و برای اینکه مردم این استان احساس امنیت داشته باشند نیروهای انتظامی هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود که بالاترین هزینه ۲ هزار شهید امنیت در این استان است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰ عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مسلح در سیستان و بلوچستان انجام شده که در این عملیات‌ها ۲۰۰ نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید هزینه‌های حمل و قاچاق را افزایش دهیم گفت: شناسایی اموال قاچاقچیان، توقیف و ضبط وسایط نقلیه حمل موادمخدر از جمله اقدامات پلیس در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: بدین منظور از ابتدای سال تاکنون ۹۰ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین و ۶۱۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شده است.

سردار طاهری در زمینه مبارزه با معتادان متجاهر و خرده فروشان در سطح شهرهای سیستان و بلوچستان نیز افزود: پاکسازی محلات مختلف در زاهدان، شهرهای شمالی استان، ایرانشهر و سراوان در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه ۱۴۰ واحد منزل مسکونی که کار فروش مواد مخدر را در سیستان و بلوچستان انجام می‌دادند شناسایی و پلمب شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ خرده فروش دستگیر و هشت هزار و ۸۴۱ معتاد متجاهر نیز در این استان جمع‌آوری و به اردوگاه تل سیاه منتقل شدند تا پس از از گذراندن دوران بازپروری مجدد به جامعه بازگردند.
وی به طرح‌های انجام شده در زمینه مسائل اجتماعی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: قرارگاهی به نام «قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش» در استان راه اندازی شده که در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۲ اراذل و اوباش شاخص را شناسایی و دستگیر کردیم و بیش از ۵۰ مکان اختفای این افراد نیز شناسایی شد.
سردار طاهری تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۳۷ نفر از کسانی که برای مردم مزاحمت ایجاد کرده بودند را احضار و به آنان تذکر لسانی داده شده است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ قبضه سلاح جنگی، ۱۱ سلاح شکاری، ۳۴۵ مهمات جنگی، ۱۵ تیر خشاب و مقادیری مواد مخدر و سلاح سرد از این افراد در سیستان وبلوچستان کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در ۲ هفته گذشته حمل سلاح سرد در استان به طور کلی ممنوع شد و موتورسیکلت‌ها و خودروهای مشکوک توسط نیروهای محسوس و نامحسوس نیروی انتظامی مورد بازدید قرار می‌گیرند.

کاهش 21 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات

وی به آمار تصادفات در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار و ۲۱۲ فقره تصادف در جاده‌های این استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۰ درصد کاهش روبرو بوده‌ایم و جز استان‌های برتر در زمینه کاهش تصادفات هستیم.

سردار طاهری ادامه داد: فوتی‌های ناشی از تصادفات در سیستان و بلوچستان نیز با ۶۳۵ مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی به آمار کشفیات قاچاق کالا و سوخت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه سال جاری ۵۶ فقره پرونده قاچاق بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و ۲۳۰ فقره پرونده افزون‌بر ۱۰۰ میلیون تومان در این استان تشکیل شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت ۱۷۸ باند قاچاق متلاشی شدند افزود: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده از ابتدای سال تاکنون ۲۷۴ میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: سه هزار و ۳۸۰ متهم نیز در زمینه قاچاق کالا و سوخت در سیستان و بلوچستان توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کسب رتبه برتر کشوری در زمینه کشف جرایم سایبری

سردار طاهری درباره جرایم سایبری سیستان و بلوچستان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۴۶ پرونده جرایم سایبری در این استان تشکیل و ۱۱۱ نفر نیز دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه کشف جرائم سایبری در کشور حائز رتبه برتر شده است، افزود: ۱۹۳ پرونده جرایم سایبری مربوط به سرقت و کلاهبرداری، ۱۱۸ پرونده مربوط به هتک حیثیت، ۸۲ پرونده مربوط به مزاحمت و تهدید و ۳۵۳ پرونده نیز به سایر موارد جرایم سایبری اختصاص دارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به سامانه مردمی ۱۹۷ که پل ارتباطی بین پلیس و مردم است اشاره کرد و گفت: برقراری هفت هزار و ۳۲۹ تماس با این سامانه نشان دهنده مشارکت بالا و اعتماد مردم استان به پلیس است که در این زمینه نیز نسبت به سال گذشته با افزایش شاخص‌ها روبرو هستیم.
وی ادامه داد: در جمع‌بندی تماس‌های حاصل شده با سامانه ۱۹۷ از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش ۲ درصدی تقدیر از پلیس، کاهش ۶ درصدی شکایات و افزایش ۱۹ درصدی پیشنهادات بودیم.
سردار طاهری به اقدامات انجام شده در پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت در ۹ ماهه سالجاری هشت هزار و ۳۳۱ فقره سرقت و ۱۵۳ فقره سرقت مسلحانه کشف شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت موفق به دستگیری ۱۶۶ سارق مسلح، ۲۳۱ سارق به عنف و ۸ هزار و ۱۴۸ سارق عادی شده ایم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیگیری قتل های معوق یکی از برنامه های ما در سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۹ فقره پرونده قطعی در استان تشکیل شده ۳۱۱ متهم می زنی زمینه دستگیر شده‌اند.

سردار طاهری به پرونده های آدم ربایی اشاره کرد و گفت: پرونده های آدم ربایی با نیت و قصد اخاذی حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است و بیشتر موارد آدم ربائی مربوط به اختلافات باندهای مواد مخدر است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۲ فقره پرونده آدم ربایی در استان تشکیل شده و ۹۳ نفر نیز تاکنون دستگیر شدند.

رشد 30 درصدی کشفیات سلاح

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به متلاشی شدن باند های سرقت در سیستان در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ فقره باند سرقت و ۱۶ فقر باند سرقت به عنف در این استان متلاشی شده است که با کشف هزار و ۱۶۴ قبضه سلاح از این باندهای سرقت، آمار کشفیات سلاح در استان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

سردار طاهری به فرهنگ غلط و ناصحیح استفاده از سلاح غیرمجاز در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از مجموع سلاح های کشف شده ۶۳۱ قبضه سلاح از نوع جنگی بوده است.

وی همچنین به طرح های امنیت اجتماعی در سطح شهرهای استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب طرح ضربتی ذوالفقار ۲۴ تن و ۵۹۳ کیلوگرم مواد مخدر، یک میلیون و ۶۳۴ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۲۵۲ قبضه سلاح، هزار و ۹۵۴ فقره انواع سرقت و ۲۴۶ فقره جرائم کلاهبرداری در شهرهای استان کشف شده است.

همراهی 63 درصدی مردم در اعمال محدودیت های کرونایی

سردار طاهری به آمار اعمال قانون در دوران محدودیت های کرونایی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در طول مدت ۱۲ هزار و ۲۳۰ دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی برگشت داده شده ۱۵ هزار ۱۷۱ دستگاه خودرو تذکر لسانی دریافت کردند.

وی افزود ۴۲ هزار و ۳۶۴ خودرو کنترل شدند که از این تعداد برای ۱۷۴ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و برای ۵۰ مورد جریمه یک میلیون تومانی اعمال شد و یک خودور نیز توقیف شد.

وی خاطر نشان کرد: همراهی مردم استان با پلیس در اعمال محدویت های کرونایی ۶۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری بود که در این زمینه کمال تشکر از مردم فخیم استان را دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار