پروتکل‌های بهداشتی یک سال بعد از واکسیناسیون کرونا باید تداوم داشته باشد

تهران (پانا) -معاون کل وزارت بهداشت بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل‌ها ۶ ماه یا یک سال بعد از واکسیناسیون کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پروتکل‌های بهداشتی یک سال بعد از واکسیناسیون کرونا باید تداوم داشته باشد

به گزارش سایت وزارت بهداشت، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به روند نزولی شیوع کرونا در کشور بیان کرد: الان با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، روند نزولی بسیار چشمگیری در موارد سرپایی، بستری و مرگ و میر حاصل شده است که این نتیجه‌ی مهمی خواهد بود، اما هنوز باید هوشیار باشیم چون ویروس همچنان در جوامع مختلف حضور دارد.

وی ادامه داد: چاره‌ای جز تغییر سبک زندگی وجود ندارد و هر گونه بی‌احتیاطی و عادی پنداری عامل فزونی یافتن ویروس در کشور خواهد شد، حتی با تزریق واکسن هم، همچنان باید تا اطلاع ثانوی رفتارهای مناسب بهداشتی را رعایت کنیم، چون ممکن است این روند شش ماه یا یک سال طول بکشد و بنابراین رعایت اصول شش ماهه یا یکساله بسیار ضروری است.

حریرچی افزود: باید توجه داشته باشیم، ویروس به دلیل ماهیتی که دارد، مستعد تغییرات قابل توجه‌ای است که این تغییرات هم می‌تواند عامل بیماری‌زایی و سرایت پذیری بیشتر شود و هم امکان دارد سرایت و بیماری‌زایی را کاهش دهد، اما آنچه مسلم است، کل جوامع جهانی باید تا اطلاع ثانوی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت شیوع کرونا تا فصل بهار و عید نوروز، گفت: این موضوع به رفتار ما در دو الی سه ماه آینده بستگی خواهد داشت، قاعدتا با رعایت بهداشت فردی مناسب می‌توان این روزها را به آرامی طی کنیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا زمانی که ایمنی جمعی با واکسن حاصل نشود و حتی ۳ الی ۴ ماه هم دوران آرامی را تجربه کرده باشیم، باز امکان دارد با بی‌احتیاطی دوباره شرایط تشدید شود و دیگر کشورها معمولا این ایمنی با واکسن را در افق یک ساله می‌بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار