ثبت مشخصات تولیدکنندگان استاندارد در سامانه جامع تجارت

تهران (پانا) - رئیس اتاق اصناف تهران، با اشاره به جمع‌آوری ماسک‌های غیراستاندارد در سطح شهر، توسط بازرسان اصناف و صمت می گوید تولیدکنندگان استاندارد درسامانه جامع تجارت ثبت می شوند و باید ماسک را از سامانه تجارت و از تولیدکنندگان مورد تایید خریداری و حتما فاکتور رسمی خرید دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ثبت مشخصات تولیدکنندگان استاندارد در سامانه جامع تجارت

به گزارش اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی با اشاره به ساماندهی بازار ماسک، گفت: از ابتدای آینده بازرسان اصناف و صمت با حضور در سطح شهر، خواربار فروشی‌ها، واحدهای عرضه کننده تجهیزات پزشکی و سوپرمارکت‌ها، ماسک‌های غیراستاندارد که مورد تایید سازمان غذا و دارو و ستاد مقابله با کرونا نباشند، جمع‌آوری خواهند شد.

وی افزود: طبق اعلام سازمان غذا و دارو، منظور از ماسک استاندارد، ماسک‌های تولید شده با ماشین و دارای پارچه ملت بلون (پارچه مخصوص به عنوان فیلتر که بین لایه درونی و بیرونی ماسک واقع شده) هستند که در غیر این صورت ماسک از واحد صنفی جمع آوری می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به خودکفایی تولید ماسک افزود: با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماسک‌های غیر استاندارد برخورد خواهد شد.

نوده فراهانی با اشاره به ثبت مشخصات تولیدکنندگان استاندارد در سامانه جامع تجارت، گفت: عرضه کنندگان، باید ماسک را از سامانه جامع تجارت و از تولیدکنندگان مورد تایید خریداری و حتماً فاکتور رسمی خرید دریافت کنند.

وی افزود: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و صمت به سطح شهر و واحدهای عرضه کننده ماسک مراجعه خواهند کرد و در صورت مشاهده ماسک بدون استاندارد، آن کالا را جمع آوری و واحد متخلف را به تعزیرات معرفی خواهند کرد.

نان گران نشده است

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه در خصوص افزایش قیمت نان گفت: قیمت نان تغییری نیافته است و مردم در صورت گران‌فروشی تخلف را به سامانه ۱۲۴» اطلاع دهند تا توسط تعزیرات با نانوایی متخلف برخورد شود.

نوده فراهانی افزود: اتحادیه نانوایان تهران برای افزایش قیمت نان درخواستی داده و این درخواست فقط در حال پیگیری و بررسی است.

وی افزود: درخواست اتحادیه نانوایان تهران در کمیته کارشناسی بررسی می‌شود و در صورتی که درصدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته شود، در آن زمان قیمت نان ابلاغ می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت تهران به تخلفات نانوایی‌هایی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند رسیدگی و در صورت اثبات گرانفروشی مسئول آن واحد صنفی را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار