مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

تردد بیش از ۱۰۸ هزار خودرو از پایانه‌ مرزی جلفا و نوردوز

تبریز(پانا) -مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد در ۹ ماه گذشته ۱۰۸ هزار و ۹۸ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های جلفا و نوردوز تردد کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تردد بیش از ۱۰۸ هزار خودرو از پایانه‌ مرزی جلفا و نوردوز

اروجعلی علیزاده با بیان اینکه از این تعداد ۶۵ هزار و ۸۳۰ کامیون از مرز نوردوز و ۴۲ هزار و ۲۶۸ دستگاه کامیون نیز از مرز جلفا تردد کرده اند، افزود: ۳۳ هزار کامیون عبوری از مرز نوردوز و ۱۳ هزار و ۵۰۰ کامیون عبوری از جلفا ایرانی و بقیه خارجی هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان تردد کامیون ایرانی از مرز جلفا ۱۴ درصد و از مرز نوردوز ۵۹ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۶۸۶ هزار و ۹۱۶ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۵۱ هزار تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۲۸۹ هزار و ۹۱۳ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۵۵ هزار و ۹۰۰ تن بود.

علیزاده ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها، میزان تردد مسافر ۳۸ هزار و ۴۰۸ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است.

پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می‌کند و با جمهوری خودمختار نخجوان هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار