رئیس کانون زبان ایران: فکر و اندیشه ایرانی را با ابزار زبان به دنیا معرفی کنیم

تهران (پانا) - رئیس کانون زبان ایران زبان‌های خارجی را ابزاری برای شناساندن فرهنگ و اندیشه ایرانی عنوان کرد که تولید فیلم مستند شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از این اقدامات است.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کانون زبان ایران: فکر و اندیشه ایرانی را با ابزار زبان به دنیا معرفی کنیم

مصطفی مومنی رئیس کانون زبان ایران در آغاز مراسم رونمایی از مستند 5 زبانه زندگی پرافتخار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما در کانون معتقدیم زبان می‌آموزیم تا فرهنگ و ادبیات غنی و آرمان‌های خودمان را به دیگران منتقل کنیم. کانون زبان ایران یک مجموعه ۹۵ ساله است که فعالیت آن مبتنی بر این اندیشه اهتمام می‌شود و طی 3 سال اخیر 3 پروژه مبتنی بر همین اندیشه و ایده تدارک دیده شده است.

وی درباره این 3 پروژه گفت: محتوای کتاب‌های کانون طی سال‌های اخیر متناظر به فرهنگ و آیین ما تغییر کرده اند. دوم کتاب‌های کمک درسی هستند از محتوای بومی به ویژه فرهنگ دفاع مقدس تهیه و منتشر شدند. سوم تولید محتواهای چندرسانه‌ای است که با هدف جهانی‌سازی محتواهای خودمان تولید می‌شوند.

مومنی با پرداختن به مجموعه فیلم‌های مستند مشاهیر ایران اظهار کرد: مجموعه مشاهیر ایران نیز درپی همین برنامه‌ها تولید شد که اولین شماره آن به زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد. این مجموعه به زبان‌های مختلف تولید می‌شود تا به مدد آن افکار و اندیشه خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: کانون زبان محتواهای خود را بر پایه فرهنگ و تفکرات بومی تولید می‌کند و از دریچه زبان برای تحقق این هدف همت گمارده است.

رئیس کانون زبان ایران در پایان گفت: از عزیزانی که در تولید این محتواها کمک کرده اند تشکر می‌کنم؛ ما امروز نام مبارک سردار سلیمانی را با افتخار به زبان می‌آوریم و به دنیا می‌گوییم که چه مفاخری داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار