کاظمی: ارتش در کنار ماموریت اصلی خود وارد جنگ نرم و دفاع سایبری شده است

تهران (پانا) - به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ارتش هم اکنون در کنار دفاع از ارزش‌ها و مهین اسلامی وارد جنگ نرم شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: ارتش در کنار ماموریت اصلی خود وارد جنگ نرم و دفاع سایبری شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی و ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ شاهین تقی خانی،سخنگوی ارتش امیر سرتیپ محمد رضافولادی، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، امیر سرتیپ کاظمی، سرهنگ زهرایی و محمد مصطفوی برگزار شد.

در این جلسه علیرضا کاظمی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بسیار خوشحال هستم که فرصت مغتنمی در اختیار ما قرار داده شد تا خدمت شما برسیم و ادای احترام کرده باشیم به فرماندهان خودمان ما همچنان شما را فرماندهان خود می دانیم چه در صحنه جنگ و چه در عرصه جنگ نرم.

وی ادامه داد: طبق گفته شما سپهبد قرنی، سپهبد صیاد شیرازی و سپهبد حاج قاسم سلیمانی سپهبد های اخلاص هستند و لازم است که یاد این سرداران شهید به ویژه شهید حاج قاسم عزیز را گرامی بداریم.

وی خطاب به امیر شیخ گفت: از نوع نگاه مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و شخص حضرت عالی باید تشکر کرد زیرا وقتی وارد فضاهای ارتشی می شویم احساس می‌کنیم وارد اماکن فرهنگی شده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: از اقدام بسیار خوبی که مجموعه ارتش انجام می دهد بسیار تشکر می کنیم و از اینکه دستگاهی که ماموریت اصلی اش رزم است وارد جبهه فرهنگی و رزم جدید شده است باید قدردان باشیم در گزارشی نیز که به وزیر محترم دادم اشاره کردم کاری که با ارتش شروع شده است می‌تواند پایلوت کشوری باشد که ارزش بسیاری در حوزه فرهنگی دارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: نوع نگرش مجموعه ارتش به حمایت از خانواده های ارتشی که فرهنگی است بسیار ارزش دارد و ارزش آن بیشتر از حمایت های معیشتی است و امیدواریم این نوع حمایت‌ها از خانواده‌ها بیشتر شود.

وی ادامه داد: این ظرفیت در ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که این اقدامات را در سطحی وسیع تر و در سطح همه دانش آموزان و خانواده های آنها تسری بدهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما می‌توانیم در این جامعه کار با کیفیت و با دقت زیاد انجام بدهیم با تولید محتواهای به روز که توجه ویژه به دانش‌آموزان و خانواده‌ها و معلمان داشته باشد و این فعالیت ها به همین جا ختم نشود.

وی ادامه داد: همچنین می توانیم خدمات ویژه‌ای به فرزندان ارتشی ارائه بدهیم در موقع انتخاب رشته پایگاه‌های انتخاب رشته برای این نوع دانش آموزان تدارک ببینیم تمایل داریم که به خانواده‌های ارتش خدمات مجموعه خود را به صورت ویژه ارائه بدهیم. کار فرهنگی منفعت مالی وجود ندارد اما منفعت آن به کل جامعه می رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: این کار نباید ناتمام بماند و باید امسال در فضای مجازی کار را دنبال کنیم تا پایان سال نیز فرصت مناسبی داریم و می‌توانیم آموزش‌ها را پیگیری کنیم و حتی ارزشیابی واقعی را در پایان دوره داشته باشیم.

کاظمی با اشاره به تعداد مدارس تحت نظر ارتش گفت : با توجه به تعداد اندک این مدارس جامعه هدف خیلی گسترده نیست و می‌توان با دقت بالایی ارزشیابی ها را انجام داد یک برنامه زمانبندی در فضای مجازی باید تدوین کرد و در مدارس تحت پوشش ارتش هر چه سریعتر آن را اجرا کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ادامه داد: ما اگر بخواهیم در فضای عموم مدارس آن را اجرا کنیم کار بسیار سنگین و بزرگ است و باید خطای آن را به حداقل برسانیم زیرا ارتش پشتوانه این کار است می توانیم این فعالیت را به صورت ترکیبی هم در مواقع ضرور به صورت مجازی و هم به صورت حضوری طراحی و دنبال کنیم بهترین حالت طراحی به صورت ترکیبی ( مجازی -حضوری) است.

وی خاطرنشان کرد: اما طراحی و اجرا به صورت مجازی مزایای بسیاری دارد از جمله صرفه جویی در هزینه هاست پنج کتاب تولید شود که مختص چهار مقطع تحصیلی و یک کتاب مختص اولیا باشد محتوای تولید شده به محتوای الکترونیک و دیجیتال تبدیل شود و در کانال های عمومی و اختصاصی بارگذاری شود.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا‌(س) گفت: بسیار خشنود هستیم که در خدمت شما عزیزان از وزارت آموزش و پرورش هستیم.

سرتیب شیخ ادامه داد: در سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران این دغدغه روز به روز بیشتر می‌شود و دنبال فرصتی بودیم تا راه ارتباطی را با آموزش و پرورش برای آموزش مناسب خانواده های ارتشی پیدا کنیم که الحمدالله این مسیر از طریق آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی ادامه داد: حوزه های جنگ تغییر کرده است و ما به دنبال مدیریت فضای مجازی امروزی هستیم تا در حوزه جنگ نرم نیز بتوانیم ورود پیدا کنیم تا صرفا حرکت های واکنشی نداشته باشیم تا فرهنگ و ارزشهای خود را حفظ کنیم و نسل جوان که در این شرایط در حال رشد هستند بتوانند منظومه فکری شان را شکل صحیحی بدهند.

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ارتش در حوزه فضای مجازی به عنوان اولین دستگاه که آموزش سواد رسانه‌ای را دنبال می کرد در دانشگاه های ارتش تدریس این مبحث را آغاز کرده است و سواد رسانه ای را جایگزین کردیم.

سرتیپ شیخ ادامه داد: با توجه به جامعه هدف کتاب‌های مختلفی را تدوین کرده ایم که متناسب با هر جامعه هدف این کتاب ها تدوین شده است و کار نهادینه شده است و در حال پیگیری است.

وی افزود: در خارج از سازمان ارتش نیز خانواده های آنان نقش بسیار مهمی داشتند و خانواده نقش اصلی را در ماندن یک رزمتده در صحنه خطر دارد و در خواست کردیم که آسیب شناسی ویژه ای از فرزندان خودمان که جنسشان با بقیه فرق دارد و نیاز به آموزش های ویژه‌ای داشتند انجام شود.

وی ادامه داد: مدخل ورودی مدارس کوی های سازمانی بود که شما نیز از این حیث ما را حمایت کردید و قصدمان این است تا این کتابی که تهیه شده است به مرحله اجرا برسد.

در این جلسه امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، معاون فرهنگی و سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمدگویی و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از دغدغه های اصلی ارتش جمهوری اسلامی ورود به فضای مجازی است به ویژه نگرانی که برای خانواده نظامیان در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش امضا شده است که بتوانیم کتابچه ای را به عنوان کتابچه آموزشی تهیه و در اختیار خانواده های ارتشی قرار دهیم تا آنان را به فضای مجازی و آسیب‌های آن آشنا کنیم.
مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: این دغدغه که خانواده‌های و دانش آموزان ارتش باید مورد رصد قرار بگیرند بسیار حائز اهمیت است زیرا هر چه تعارض کمتر باشد تعامل بیشتر خواهد بود.

شکوهی ادامه داد: برای تولید محتوا های مناسب برای خانواده‌های ارتشیان باید چند مجری به کمک بیایند تا بتوانیم محتوای مناسبی را تولید کنیم. البته در این زمینه کار کمتری شده است و آنچه مهم است باید بتوانیم محتوای اختصاصی برای دوره های مختلف تحصیلی پیش بینی کرد.

در ادامه این جلسه محمد مصطفوی، معاون اداره مشاوره گفت: کاری که ارتش شروع کرد تولید محتوا برای خانواده های ارتشی بود و قرار شد که از توان ارتش استفاده شود و کارگاه هایی را برگزار کند اما با شرایط حاضر دوره های حضوری میسر نشد.

وی افزود: در خصوص اجرا نیز باید اجرا را به دو شکل جلو ببریم یک حالت استفاده از فضای مجازی، شبکه شاد و سامانه همگام است و شکل دیگر استفاده از کتاب به صورت نسخه چاپی است که این محتواها تولید شده است و باید بارگذاری ها انجام شود.

همچنین امیر سرتیپ دوم محمد رضا فولادی، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جامعه ایثارگری بزرگی دارد که در زمان دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری آفریدند و شایسته است که در این حوزه نقش ارتش در کتاب‌های درسی پررنگ تر دیده شود تا تعلق خاطر به ارتش جمهوری اسلامی ایران در دلها ایجاد شود.

وی ادامه داد: ارتش ما انسان محور است و متکی به سربازان است که این تعلق خاطر می‌تواند در دوران مدرسه و در آموزش و پرورش شکل بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار