نمایندگان از دریافت هرگونه هدیه ممنوع شدند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون خبر داد براساس مصوبه امروز این کمیسیون، نمایندگان از دریافت هرگونه هدیه از دستگاه‌ها ممنوع شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان از دریافت هرگونه هدیه ممنوع شدند

به گزارش روابط عمومی مجلس، سمیه محمودی با اشاره به دستور کار صبح امروز (چهارشنبه، 10 دی ماه) کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با موضوع طرح اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس که با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس برگزار شد، گفت: ماده 3 این طرح بعد از بحث و بررسی‌های صورت گرفته طی روز گذشته و امروز به تصویب رسید.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: طبق این ماده دستگاه‌های موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم به همراه سه دستگاه مستثنی شده از دادن هدیه به نمایندگان ممنوع شدند.

وی افزود: همچنین نمایندگان نیز نباید هیچ هدیه‌ای از سوی دستگاه‌ها دریافت کنند.

محمودی در ادامه با اشاره به تعریف هدیه در این قانون اظهار کرد: هرگونه مال، امتیاز، تخفیف در کالا و خدمات و اعطای تسهیلات مازاد یا خارج از ضوابط قانونی در این قانون تحت عنوان هدیه محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد هر نماینده‌ای که اقدام به دریافت هدیه از دستگاهی کرد باید این موضوع را در سامانه رسمی مجلس به ثبت برساند که در غیر این صورت تخلف کرده و مشمول مجازات ماده 6 هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌شود لذا این موضوع خود نوعی بازدارنگی در دریافت هدایا ایجاد می‌‍کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار