محسن علی‌اکبری:«روزهای ابدی» نگاهی ریشه‌ای و موشکافانه به برهه‌ای از انقلاب دارد

تهران (پانا) - تهیه‌کننده سریال «روزهای ابدی» می‌گوید قصه این سریال تا هشت ماه پس از تاریخ انقلاب یعنی از دی ماه ۵۷ تا آبان ۵۸ رقم می‌خورد که این بازه زمانی در لوکیشن‌های مختلفی در ایران و خارج از کشور تصویربرداری می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
محسن علی‌اکبری:«روزهای ابدی» نگاهی ریشه‌ای و موشکافانه به برهه‌ای از انقلاب دارد

محس علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره سریال «روزهای ابدی» گفت: «داستان این سریال به سال ۵۷ مربوط می‌شود و به مدت هشت ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد. در مجموع این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را نشان می‌دهد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سؤال می‌برد. «نفوذ» متنوع ترین لوکیشن‌ها را دارد، مثلا فاز اول را در بیش از ۴۵ لوکیشن تصویربرداری کردیم.»

تهیه کننده این سریال با اشاره به لوکیشن‌های فلیمبرداری سریال «روزهای ابدی» عنوان کرد:«قصه این سریال تا هشت ماه پس از تاریخ انقلاب یعنی از دی ماه ۵۷ تا آبان ۵۸ رقم می‌خورد که این بازه زمانی در لوکیشن‌های مختلفی در ایران و خارج از کشور تصویربرداری می‌شود.»

تهیه کننده سریال «روزهای ابدی» درباره قسمت‌هایی که در شهرهای داخل کشور و بخش‌های خارج از ایران یادآور شد: «بخش عمده‌ای از تصویربرداری سریال در تهران می‌گذارد که در شهرک تلویزیونی غزالی دکورهای مورد نظر از جمله دکور سفارت آمریکا را بازسازی می‌کنیم. بخش‌هایی هم در گنبد، بندر گز و مشهد و همچنین از نماهای بیرونی سایت جاسوسی آمریکا در کبکان تصویربرداری می‌شود.»

علی اکبری درباره سریال «روزهای ابدی» توضیح داد: «در حال حاضر کشورهایی که صنعت فیلم‌سازیشان در دنیا مطرح است، تماما با فرمت پلاتو فیلمبرداری می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که در خیابان و زیر برف و باران بخواهند فیلمبرداری کنند. این موضوع تاثیر منفی بر کار ندارد فقط دیگر لازم نیست هزینه سنگینی صرف ساخت کاخ و مجموعه‌ای شود. البته این هم کار آسانی نیست و 50 مهندس اپراتور کار سریال ما را انجام دادند، اما چند حسن دارد؛ مثلا به خاطر شرایط آب‌وهوایی کار متوقف نمی‌شود و هزینه پایین می‌آید و ریتم کار تندتر می‌شود. امیدوارم دوستان دیگر با دیدن این سریال تشویق شوند که هم، زمان فیلم برداریشان کاهش یابد و هم هزینه‌ها را کاهش دهند. حتی معضل دستمزد بازیگر هم با این روش حل شده و زمان کار بازیگر کمتر می‌شود. این کار در هر صورت به نفع تولید است.»

علی اکبری در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه این مقطع از انقلاب تا حالا فیلمی برایش ساخته نشده گفت: «تا به حال فیلمی نداشته‌ایم که بخواهد ریشه‌ای به این مقطع انقلاب نگاه کند و مسائل را موشکافانه بررسی کند. نگاه ما در «روزهای ابدی» صرفاً به حضور جوان‌ها در انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی است. سه نقش اصلی داستان سه دانشجو هستند و ما به دنبال سه جوان (دو دختر و یک پسر) در رده سنی بین 20 تا 25 سال بودیم، اما متأسفانه با اینکه اغلب جوانان این سن و سال از نظر بازیگری خوب و مورد تأیید هستند، اما اکثر دخترها بینی‌شان را جراحی کرده و پسرها زیر ابرو برداشته‌اند و به همین دلیل کار ما سخت شده بود چراکه قصه ما مربوط به دهه 50 است و درآن زمان دختر و پسرها به این شکل نبودند، اما به هر حال موفق شدیم سه بازیگر جوان مورد نظرمان را پیدا کنیم.»

قابل ذکر است؛ یلدا افشار ‌نیا، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، سیدمحسن هاشمی، جلیل فرجاد، ماشاءالله شاه‌مرادی، کاوه سماک‌باشی، امیرمحمد زند، نجوا صاحب‌الزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور و جلال فاطمی بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساپرکین و سامی بابو از دیگر بازیگران خارجی این سریال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار