بحری‌زاده تاکید کرد؛

شکل گیری برنامه‌هایی برای افزایش مهارت‌های تربیتی و آموزشی والدین در پساکرونا

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با تاکید براینکه باید تلاش شود کارهایی پس از برچیده شدن ویروس کرونا و بازگشایی مجدد کلاس‌های حضوری ادامه پیدا کند گفت که باید برنامه‌هایی برای افزایش مهارت‌های تربیتی و آموزشی همچنین هم افزایی مثبت والدین در تحقق اهداف تربیتی در دستور کار قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شکل گیری برنامه‌هایی برای افزایش مهارت‌های تربیتی و آموزشی والدین در پساکرونا

به گزارش روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی، اسماعیل بحری‌زاده با اشاره به عدم حضور دانش آموزان در فضای مدرسه اظهار کرد: طبیعتا هیچ جایگزینی که برای کلاس‌های حضوری و محیط با نشاط مدرسه، معرفی شود، نخواهد توانست خلا فضای تربیتی مدرسه را پر کند. چرا که حتی رشد و تعالی مطلوب فردی هم نیازمند یک بستر عمومی و اجتماعی است و مدارس نمونه ای از جوامع کوچک هستند که دانش‌آموز در محیط آن با همسالان خود جامعه پذیری را تمرین می‌کند.

وی افزود: قطعا محدودیت های ایجاد شده ناشی از همه گیری ویروس کرونا، رافع مسئولیت و کارکرد دستگاه تعلیم و تربیت نبوده و نخواهد بود لذا همانگونه که شاهد بوده‌ایم در یک اقدام جهادی شبکه شاد راه اندازی شد تا محمل امنی برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باشد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: درباره وضع موجود و محدودیت های حضور دانش آموزان در مدرسه، به چند نکته باید توجه کرد؛ اول اینکه هر چند این اتفاق یک تهدید برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است ولی نباید فراموش کنیم که در دل هر تهدید، فرصتی نیز نهفته است و اولویت نخست تبدیل این تهدیدها به فرصت است. به عنوان مثال امر مهم توسعه و تقویت زیرساخت‌های فضای مجازی را می توان اشاره کرد. ظرفیت عظیمی که واقعیتی غیر قابل انکار در دنیای جدید بوده و به ویژه در زیست بوم جدید، به مهم ترین ابزار اطلاعات و ارتباطات تبدیل شده است.

بحری‌زاده افزود: دوم اینکه باید تدابیر لازم اندیشیده شود و خسارات تربیتی ناشی از این خانه نشینی دانش آموزان به حداقل برسد. در همین راستا سعی شده جشنواره ها، مسابقات فرهنگی و تربیتی و پویش های متعدد و متنوع فرهنگی و تربیتی با محوریت نقش پذیری دانش آموزان و تعامل حداکثری با آنان به طور پیوسته و متناوب برگزار ‌شده و حتی در برخی موارد داوری آثار هم به آرا عمومی دانش آموزان سپرده شده است.

وی اضافه کرد: نکته سوم فرصت دیگری است که هم اکنون برای نظام تعلیم و تربیت فراهم آمده و آن احیای نقش آفرینی بیش از پیش خانواده و به طور خاص اولیای دانش آموزان در فرآیند تربیت است که در کنار معلمان و مربیان به طور مستقیم با دانش آموزان در تعامل هستند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است. لذا باید تلاش شود این همراهی و همکاری پس از برچیده شدن ویروس کرونا و بازگشایی مجدد کلاس های حضوری ادامه پیدا کند همچنین برنامه هایی برای افزایش مهارت های تربیتی و آموزشی و هم افزایی مثبت والدین در تحقق اهداف تربیتی در دستور کار قرار بگیرد، چرا که در واقعیت امر، هسته اولیه تربیت نهاد خانه و خانواده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار