درخشش دانش‌آموزان اسلامشهری درپویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده

اسلامشهر(پانا) - پویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه ‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها و دفتر یونیسف در ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان اسلامشهری درپویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده

سولماز زارعی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: دانش‌آموزان آیسان راسخی، هستی خسروی، پوریا عبدی و مهسا سعیدی از دانش‌آموزان واحدهای آموزشی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر به عنوان برگزیدگان پویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده انتخاب شدند.

او افزود: پویش کتاب‌خوانی نامه به نویسنده هم‌زمان با هفته ملی کودک در نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹شروع به کارکرد و پس از پایان مهلت شرکت در این برنامه ۲۵۲۱نامه از استان‌های کشور به دبیرخانه مرکزی این برنامه رسید.

زارعی تصریح کرد: این پویش بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه ‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها و دفتر یونیسف در ایران برگزار شد.

او بیان کرد: شهرستان اسلامشهر از استان تهران با ۳۳۵نامه،در این برنامه شرکت کرد و داوری مرحله نیمه‌نهایی این پویش پس از پایان مهلت تعیین‌شده برای ارسال آثار آغاز شد و هیئت‌داوران پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از میان این آثار، ۴۴٧ نامه را که حاوی شاخص‌هایی از جمله، خلاقیت در نوشتار، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب‌خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانانه، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب بودند را در سه گروه دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم انتخاب و برای داوری نهایی معرفی کردند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: هیئت‌داوران مرحله نهایی پویش کتابخوانی نامه به نویسنده پس از بررسی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی، از میان ۴۴۷نامه راه‌یافته به این مرحله ٧۵ نفر را به‌عنوان برگزیدگان نهایی این پویش در سه مقطح تحصیلی دبستان با ۴۵اثر، متوسطه اول ١٨ اثر و متوسطه دوم ١٢ اثر معرفی کردند.

او اذعان کرد: همچنین به جهت تقدیر و حمایت از تسهیل‌گران این پویش ۵نفر از تسهیل‌گرانی که اعضای باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان آنان بیشترین نامه را به دبیرخانه پویش کتابخوانی نامه به نویسنده ارسال کرده بودند به‌عنوان تسهیل‌گران برتر این پویش انتخاب شدند که از این میان خانم عبدی نیز از اسلامشهر هم به عنوان تسهیل‌گر و رابط فعال در پویش نامه به نویسندگان انتخاب شده است.

زارعی گفت: داوران پویش کتابخوانی نامه به نویسنده فرمهر منجزی، جعفر توزنده جانی، طیبه شامانی، ریحانه جعفری، کیمیا امینی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار