نشست حلقه صالحین با عنوان مکتب سلیمانی و برنامه‌های درسی بصیرت افزا برگزار شد

تهران (پانا) - نشست حلقه صالحین با عنوان مکتب سلیمانی و برنامه‌های درسی بصیرت افزا با حضور مدیران سازمان پژوهش، مدیران شورا، اعضای پایگاه بسیج شهید موسوی و همکاران به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست حلقه صالحین با عنوان مکتب سلیمانی و برنامه‌های درسی بصیرت افزا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی روز بصیرت، آگاهی و ولایتمداری و همچنین اولین سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز در سالن شهید سلیمی جهرمی سازمان پژوهش به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی جلالی جانشین پایگاه شهید موسوی سازمان پژوهش گزارش مختصری را از فعالیت های پایگاه ارائه کرد.

سپس حسن ملکی معاون وزیر و فرمانده پایگاه بسیج شهید موسوی سازمان پژوهش اظهار داشت: روز بصیرت، روز بیعت با مقام معظم رهبری، روزی است که مردم کشورمان نشان دادند از آرمان های انقلاب اسلامی دست بر نمی دارند و همیشه مدافع انقلاب و ارزشهای انقلابی هستند.

وی با اشاره به انتخاب عنوان سردار و برنامه درسی بیدار برای سخنرانی امروزش، یادآور شد: امروز روز بصیرت است، روزی که فتنه‌ای که دشمن امید زیادی به آن بسته بود خنثی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: به روح بلند این شهید والامقام مالک اشتر انقلاب اسلامی ایران سلام و درود می فرستیم. همزمان با این ایام، سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله است که بسیار حزن انگیز است.همانطور که می دانید شادی و حزن شیعه با هم در آمیخته است هر چند که یک نوع حزن ذاتی با شیعه وجود دارد؛ ما محزون هستیم، محزون پهلوی شکسته، محزون فرق شکافته، محزون مظلومیت در خانه، محزون بازوان گسسته از تن زینب سلام الله علیها، محزون بغض های متراکم زین العابدین علیه السلام، محزون شهادت غریبانه حضرت رضا علیه السلام، محزون دوری یوسف زهرا؛ محزون شهادت های مکررعلما و انقلابیون در تاریخ اسلام و همچنین محزون پیکر پاره پاره سردار دلها.

وی به توزیع کتابچه زندگینامه سردار سلیمانی بین اعضای پایگاه بسیج شهید موسوی اشاره کرد و گفت: وقتی این کتابچه را مرور می کنیم در عبارات و جملات آن حکمتی آمیخته به حزن می بینیم؛ آمیخته شدن حکمت و غم باعث ایجاد نوعی تحیر در انسان می شود که این نوع تحیر انسان ساز است؛ حزن موجود در این متن به ما می گوید که مراقب باشید مفاد مورد تاکید در آن مفقود نشود.

فرمانده پایگاه بسیج شهید موسوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه وصیت نامه انسان های بزرگ نخ تسبیح میراث‌های فرهنگی گذشتگان است، گفت: اگر به این وصایا عمل شود این نخ تسبیح حفظ می شود اما اگر وصایا فراموش شود این نخ بریده میشود به طور مثال اگر به وصیت پیامبر بزرگوار اسلام در مورد جانشینی شان عمل می شد اکنون سیمای بشریت سیمای دیگری بود یا وصایای دیگری مانند وصایای حضرت لقمان در قرآن کریم؛ وصایای حضرت علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام؛ وصایای حضرت امام خمینی رحمت الله؛ حال در نظر بگیرید اگر به وصایای سردار‌دلها عمل شود چه خواهد شد که در سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام باید میثاقی در این رابطه ببندیم تا این عبارات فراموش نشود.

در بخش دیگری از این نشست تعدادی از اعضای شورای بسیج به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار