رییس کل دادگستری زنجان خبر داد:

1907 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد

زنجان (پانا) - رییس کل دادگستری استان زنجان از خلع ید و رفع تصرف 1907 هکتار از اراضی ملی ومنابع طبیعی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
1907 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی  استان رفع تصرف شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری به دستور مقام قضایی از 1907هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان رفع تصرف شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: مقابله قاطع با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی ومنابع طبیعی یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان است و در این راستا هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

عالیترین مقام قضائی استان زنجان با بیان اینکه جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی استان بصورت منظم و با دستور کار هدفمند از ابتدای سال جاری در حال برگزاری است خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با تمام کسانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند قاطعانه برخورد می‌کند و از همه سازمان‌های متولی می‌خواهد که نسبت به رفع تصرف اقدام کنند.

وی در ادامه بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه قضائی و سایر نهادهای مسئول در حوزه صیانت از اراضی ملی تأکید کرد و افزود: در خصوص ساخت و سازها و تصرفات غیرمجاز در استان، تدابیر لازم اندیشیده شده و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دستگاه قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی استان با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی اولویت مهم و اساسی مجموعه منابع طبیعی محسوب می‌شود، تاکید کرد: عرصه‌های منابع طبیعی متعلق به تمامی نسل‌ها است، بر همین اساس حفاظت از این سرمایه‌های ملی وظیفه‌ای همگانی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار