در جلسه بررسی اجرای بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ)؛

حاجی میرزایی: ورزش و سلامت جسمی سرگرمی نیست، بخشی از تربیت واقعی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) توضیحاتی داد و تاکید کرد باید بر روی این پروژه در دوران کرونا تمرکز ویژه کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: ورزش و سلامت جسمی سرگرمی نیست، بخشی از تربیت واقعی است

جلسه گفتگوی تخصصی وزیر آموزش و پرورش در حوزه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با موضوع اجرای بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) و تحلیل آمار شاخص توده بدنی حدود ۱۴میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری بعدازظهر امروز 10 دی ماه برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی به عنوان یک الگوی تربیتی برای همه اظهار کرد: در ادبیات آموزش و پرورش از این جمله استفاده می‌کنند که آموزش و پرورش آینده ساز است ممکن است خیلی از افراد این جمله را به کار ببرند و به تمام محتوای این گزاره توجه کافی نداشته باشند.

وی افزود: مهم ترین فرصت برای فراهم کردن آرمان‌هایی که برای آینده این سرزمین جستجو می‌کنیم در نظام تعلیم و تربیت نهفته است؛ اگر به سلامت روانی، پایداری ارزش‌ها و مصونیت بخشی نسبت به آسیب‌های اجتماعی فکر می‌کنیم، اگر به نقش آفرینی اجتماعی دانش‌آموزان اهمیت می دهیم، نقطه آغازین آن توجه به نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه آنچه در جستجو هستیم یادگرفتنی است و هیچ کدام با ما زاده نشده اس افزود: اهداف سند تحول بنیادین مبنی بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در ساحت‌های شش گانه است که تربیت در شش ساحت تربیتی، متوازن است و تربیت دانش‌آموز تک بعدی و تک ساحتی کافی نیست.

حاجی میرزایی در ادامه با بیان اینکه ورزش و سلامت جسمی تنها یک تفنن و سرگرمی نیست بلکه یک بخشی از تربیت واقعی است عنوان کرد: اقبال خانواده‌ها در شرایط کرونا بسیار خوب بوده است لذا ما باید از این فرصت به نحو مناسبی استفاده کنیم.

حاجی میرزایی این کار را فراتر از یک کار وزارتخانه و یک کار ملی دانست و ادامه داد: وقتی 30 درصد جمعیت در معرض خطر چاقی قرار دارند یعنی زنگ خطر بزرگی به صدا در آمده که ناشی از سبک زندگی افراد است لذا با فعالیت‌های متعارف نمی‌توان به پدیده چاقی به طور اساسی نگاه کرد باید بر روی آن به طور ویژه کار کرد، برای آن مداخله کرد و با همکاری وزارت بهداشت این کار را استمرار بخشید.

وی با اشاره به اینکه ما جسم را مرکب روح می‌دانیم افزود: برنامه درسی ما باید 6 ساحت سند تحول بنیادین را پوشش دهد لذا برای پرداختن به این ساحت و تدوین موقعیت‌های یادگیری به این آمار نیاز داریم تا تحرک و پویایی بیشتر با جسمی سالم را برای فرزندان ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید در شورای عالی ورزش و سلامت به این موضوع پرداخته شود چراکه یک مساله ای نیازمند همکاری ملی است ما در این کار یک موقعیت طلایی داریم که هموار با خواست خانواده‌ها است. فرصت یادگیری مشروع ترین اقتداری است که در جامعه است و خانواده‌ها فرزندان خود را به آموزش و پرورش می‌سپارند تا آینده را بسازند.

حاجی میرزایی بر حمایت از اقشار محروم تاکید و اظهار کرد: چگونگی تشخیص میزان محرومیت افراد مشکل است اما اکنون یک شاخص مهم درباره سو تغذیه داریم. باید صداوسیما را فعال کنیم تا آموزش سبک زندگی سالم جز برنامه‌های مستمر و همیشگی رسانه ملی باشد. همچنین باید با وزارت صنعت و مجموعه صنایع غذایی نیز وارد گفت‌وگوهای جدی شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار