برگزاری اولین جلسه توجیهی طرح "نماد" در پاکدشت

پاکدشت (پانا)- در قالب طرح نماد که طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان هست؛ کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه توجیهی طرح "نماد" در پاکدشت

در اولین جلسه توجیهی طرح نماد که با حضور ولی ملایی رئیس اداره مشاور اداره کل شهرستانهای استان تهران و شورای معاونین آموزش‌و‌پرورش و نماینده شهر، بخشداران و نمایندگان مدیران مدارس در هشتمین شورای آموزش‌ و‌ پرورش در محل فرمانداری تشکیل شد، محمد اسدی معاونت پرورشی به معرفی کلی طرح ملی نماد پرداخت:

طرح ملی نماد( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

سپس ملائی به تشریح جزئیات طرح ملی نماد پرداخت:

طرح نماد،طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است. در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود. در طرح نماد معلمین، دانش‌آموزان و والدین آنها با شرکت در دوره‌های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند می‌شوند و پس از آن نیز دانش آموزان مورد غربالگری قرار خواهند‌گرفت. به این ترتیب که خود دانش‌آموز، والدین او و معلمی که بیشترین ارتباط با دانش‌آموز را دارد،در این غربالگری شرکت کرده و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه پرسیده‌ می‌شود وضعیت کلی دانش‌آموز مشخص می‌شود. به طور مثال اگر دانش‌آموزی در خانواده پرتنش و دعوا باشد و تحت فشارهای وارده به خودکشی فکر کند، معلم مدرسه با دریافت نشانه‌ای از آن دانش‌آموز، سریعا به مراقب بهداشتی و مشاور مدرسه اطلاع می دهد. و به فراخور آسیب، این دانش‌آموز به سازمان یا نهادی که در آن امر بایستی مداخله کند ارجاع داده می‌شود.

در طرح نماد دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک‌آزاری، خودکشی، اعتیاد، فضای‌مجازی و… ارزیابی می‌شوند.

در ادامه طیبه ایوبی ، کارشناس مشاوره اموزش‌و‌پرورش ضمن تشریح ساماندهی مشاوران در مدارس پاکدشت ، گفت: از ۳۴۰ مدرسه پاکدشت ، ۹۶ مدرسه دارای نیروی تخصصی مشاور هستند که بقیه مدارس نیز با معرفی رابط مشاور و پیشگیری ( یکی از معلمین دارای تخصص روانشناسی و یا علوم مرتبط) دانش‌آموزان را مورد حمایتهای روان‌شناسی قرار‌ می‌دهند و در قالب طرح مذکور ، دانش‌آموزان نیازمند حمایت بیشتر را در سامانه نماد ثبت ‌خواهند‌کرد.

در این جلسه اعضا ائتلاف (نمایندگان؛ نیروی‌انتظامی، شبکه بهداشت،کمیته امداد،بهزیستی،تعاون، کار و رفاه اموراجتماعی، هلال احمر) نیز حضور داشتند.

طبق مصوبه جلسه با صدور ابلاغ اعضا کارگروه و جلسات تخصصی در هفته آتی،طرح ملی نماد رسما در شهرستان پاکدشت آغاز به کار خواهد‌کرد.

این جلسه به صورت آنلاین در فضای شاد مورد بازدید ۷۸۰۰ نفر از همکاران ، اولیا و دانش آموزان قرار گرفت.

در پایان این جلسه موشن‌گرافی طرح ملی نماد تهیه‌شده در وزارت آموزش‌و‌پرورش به نمایش گذاشته‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار