فرماندار اسلامشهر:

اکنون معنای سواد درفراگیری دانش روز و فناوری بر اساس استانداردهای بین‌المللی مفهوم پیدا می‌کند

اسلامشهر (پانا) - در جهت جذب کم سوادان شهرستان اسلامشهرچالش‌هایی از جمله، عدم استقبال بیسوادان جوان به دلیل مشکلات اقتصادی و خانوادگی، دسترسی نداشتن به آمار کامل کم سوادان روستایی و حوزه کارگری وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اکنون معنای سواد درفراگیری دانش روز و فناوری  بر اساس استانداردهای بین‌المللی مفهوم پیدا می‌کند

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان اسلامشهر در سخنانی با تأکید بر برگزاری جلسات بیشتر شورا اظهار کرد: زمانی تا دهه اول سال 90 مفهوم سواد در خواندن نوشتن خلاصه میشد،لیکن اکنون سواد در فراگیری دانش روز، فناوری و استانداردهای بین‌المللی مفهوم پیدا می‌کند و ضرورت دارد در حوزه سواد‌آموزی ابتکار عمل داشته باشیم.

او در ادامه افزود: در حوزه سوادآموزی آموزش در شبکه شاد سخت است و حتما"باید بستر لازم در این زمینه فراهم گردد و همان‌گونه که شهرستان اسلامشهر در حوزه آموزش غیر حضوری قرآن کریم در دوران کرونا با نظارت شورای توسعه قرآن کریم توفیقات خوبی بدست آوردیم در زمینه سوادآموزی هم باید مجموعه شهرستان با ادارات آموزش و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه همکاری داشته باشند.

مرسلپور تصریح کرد: در شهرستانی که با نام حافظان قرآن، ورزشکاران قهرمان و نخبه‌های علمی و فرهنگی شناخته می‌شود، زیبنده نیست سوادآموزی فراموش شود و فقط به سمت تحصیلات ابتدایی تا دوران کسب دیپلم حرکت کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: اکنون با ارزیابی‌های انجام شده وضعیت فعلی سواد‌آموزی در شهرستان جالب نیست و مجموعه شهرستان می‌بایست نرخ بیسوادی را در مدت زمان کوتاه در اسلامشهر کاهش دهند.

در ادامه حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی بر مشارکت بین بخشی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اداری اسلامشهر جهت مشارکت در جذب کم سوادان تأکید کرد و اذعان کرد: در جهت جذب کم سوادان ما با چالش‌هایی از جمله، عدم استقبال بیسوادان جوان به دلیل مشکلات اقتصادی و خانوادگی از حضور در آموزش مجازی سوادآموزی خودداری می‌کنند و در زمینه دسترسی به آمار روستائیان کم سواد وحوزه کارگری در کازخانجات هم مشکل داریم.

در این جلسه از مسئولان نهضت سوادآموزی و سوادآموزان شهرستان‌های اسلامشهر و چهاردانگه برتر با اهدای لوح سپاس توسط فرماندار اسلامشهر و سایر مسئولان تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار