در دیدار با رئیس، معاونان و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی؛

حاجی میرزایی: آنچه در نظام تعلیم و تربیت محقق نشده باید در نهضت سوادآموزی پیگیری و محقق شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با رئیس، معاونان و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی با تأکید بر استفاده از فرصت‌های آموزشی گفت که در سازمان نهضت سوادآموزی افراد مجال خلاقیت و نوآوری دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: آنچه در نظام تعلیم و تربیت محقق نشده باید در نهضت سوادآموزی پیگیری و محقق شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در نشست با رئیس، معاونان و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و گرامیداشت 9 دی روز بصیرت و وحدت و همچنین سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: دردیناسلام سوادآموزی جایگاه ویژه‌ای دارد چنانکه پیامبر (ص) فرمودند «اطلبو العلم من المهد الی الحد».

وی افزود: فرصت‌های یادگیری متنوع و گسترده است اما خطری که رایج و جدی می‌باشد این است که پس از یادگیری افراد به همان چیزهایی که فراگرفته‌اند بسنده می‌کنند و خود را به موارد جدید تجهیز نمی‌کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اینکه در آموزه‌های دینی از ما خواسته‌شده خود را موردمحاسبه قرار دهیم به مفهوم آموختن دائمی است زیرا بسنده کردن به یادگیری‌های اولیه تلف کردن عمر است.

وی خدمت کردن در نهضت سوادآموزی را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: در سازمان نهضت سوادآموزی افراد مجال خلاقیت و نوآوری دارند بنابراین سازمان نباید دچار روزمرگی شد.

حاجی میرزایی بابیان اینکه آنچه در نظام تعلیم و تربیت محقق نشده است را باید در نهضت سوادآموزی پیگیری و تا تحقق آن تلاش کرد، گفت: نهضت سوادآموزی می‌تواند در جامعه تحول ایجاد کند و با توجه به نیازهای افراد برای حضور در جامعه برنامه‌ریزی و فعالیت کند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: در دوره کرونایی فرصت طلایی برای انجام فعالیت‌های نهضت سوادآموزی حاصل‌شده است تا در فضای مجازی با ارائه خلاقیت‌ها به انجام مأموریت‌ها بپردازیم، بنابراین نباید این فرصت را از دست بدهیم.

وی کار در نهضت را یک امر الهی برشمرد و افزود: مشکلات نیروی انسانی باید به نحوی رفع شود که دغدغه‌ها را از بین ببرد.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در نهضت سوادآموزی کاری کنید تا افراد جامانده از تعلیم و تربیت را برای بهتر زندگی کردن آماده کنید.

وی در پایان‌ بر استفاده از فرصت‌های آموزشی تأکید و عنوان کرد: مدیر مدرسه باید به عنوان آموزش محله ارتقا دهیم طرح خوبی است و این طرح باید به مراحل نهایی برسد و بر اساس آن تصمیم گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار