جزئیات نامه روحانی به قالیباف درباره بودجه

تهران (پانا) - نایب رئیس مجلس خبر داد رئیس‌جمهوری صبح امروز نامه‌ای درباره اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور تقدیم مجلس کرده که ما این نامه را برای بررسی به کمیسیون تلفیق بودجه تقدیم خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات نامه روحانی به قالیباف درباره بودجه

علی نیکزاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اعتراضات نمایندگان به نحوه تنظیم لایحه بودجه 1400 و پیگیری‌های رئیس مجلس در این رابطه، رئیس‌جمهوری صبح امروز نامه‌ای را مبنی بر اصلاح بودجه به مجلس ارسال کرده که این نامه برای رسیدگی به کمیسیون تلفیق بودجه ارسال می‌شود.

سخنگوی دولت هم امروز در نشست خبری در این باره گفت: امروز صبح در ستاد اقتصادی دولت برای اصلاح بودجه براساس نامه مقام معظم رهبری در نحوه و مقررات برداشت از صندوق توسعه ملی برای ۹۳ هزار میلیارد تومان ناترازی، مقرر شد ۵۳ هزار میلیارد تومان به فروش اوراق اضافه و ۴۰ هزار میلیارد تومان هم در بودجه صرفه‌جویی شود و رییس‌جمهور طی نامه‌ای این موضوع را به مجلس اعلام خواهد کرد.

متن نامه رئیس‌جمهوری به شرح زیر است:

«بسم‌ تعالی

جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

بازگشت به نامه 72163/10/د مورخ 25/9/1399 جنابعالی و عطف به نامه شماره 106785 مورخ 23 آذر ماه 1399 رئیس دفتر معظم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آثار تغییرات مزبور در لایحه بودجه 1400 به شرح زیر می‌باشد:

1- افزایش مصارف به میزان 53 هزار میلیارد تومان شامل:

1-1- بازپرداخت تعهدات دولت به صندوق توسعه ملی بابت اقساط تسهیلات 175 میلیون یورویی به بیمه سلامت به میزان سه هزار میلیارد تومان.

1- 2 - افزایش مصارف بابت جبران موارد مندرج در جدول بند (هـ) تبصره (4) به میزان 50 هزار میلیارد تومان

2- کاهش منابع ناشی از مجوز استفاده از 18 درصد سهم صندوق توسعه ملی صرفاً در صادرات یک میلیون بشکه در روز به میزان 40 هزار میلیارد تومان

لذا تراز منابع و مصارف در راستای تحقق دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به شرح زیر در لایحه بودجه 1400 اعمال می‌شود:

1- مبلغ 53 هزار میلیارد تومان از محل افزایش فروش اوراق مالی

2- مبلغ 40 هزار میلیارد تومان از محل صرفه جویی حین اجرا و کاهش تخصیص مصارف توسط سازمان برنامه و بودجه کشور.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار