شکوهی: روش تدریس بیشترین نقش را در جذب افراد دارد

تهران (پانا) – مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش بر اهمیت روش‌‌‌های تدریس در فرایند یاددهی و یادگیری در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: روش تدریس بیشترین نقش را در جذب افراد دارد

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، در نشستی با دبیرخانه کشوری ششمین و هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که با مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار می‌شود، با اشاره به اهمیت این جشنواره و اثربخشی آن اظهار کرد: در دوره دانشجویی استادی داشتیم که فارغ التحصیل یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا بود. سواد بالایی داشت ولی از ترم دوم صدای اعتراض دانشجویانی بلند شد که خواهان تعویض استاد بودند. سرانجام استاد دیگری آمد که مدرک تحصیلی او پایینتر و فارغ التحصیل دانشگاه‌های داخلی بود. امروز که به این موضوع فکر می‌کنم می‌بینم روش تدریس است که بیشترین نقش را در جذب افراد دارد.

وی ادامه داد: درس «تفکر و سبک زندگی» بهانه ای است که ما تمرکزمان را بر روش‌های نوین تدریس بگذاریم و برترین آنها را کشف و شناسایی کنیم تا بتوانیم الگوهای آن را ترویج دهیم. اگر در مدارس‌مان معلمی با مدرک تحصیلی بالا داشته باشیم که نتواند روش مناسبی برای تدریس خود انتخاب کند یاددهی و یادگیری دچار مشکل خواهد شد. در دنیای امروز در شرایطی که مدارس هوشمند شدند و از امکانات هوشمند برای آموزش استفاده می‌کنیم بازهم روش تدریس بسیار مهم است.

شکوهی با اشاره به اهمیت روش‌های تدریس در تحقق اهداف تعلیم و تربیت گفت: من از همکاران‌مان در حوزه ستادی و استان‌ها می‌خواهم این روش‌ها و الگوهای تدریس را کشف و برجسته کنند تا بتوانیم روش‌های آموزش و تربیت را ملموس تر و قابل فهم تر کنند. امیدوارم درس «تفکر و سبک زندگی» الگویی برای سایر دروس باشد و با این نگاه بتوانیم قدمی در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین برداریم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش استان یزد را الگوی آموزشی در میان استان‌های کشور عنوان کرد و از دانافر مدیرکل آموزش و پرورش یزد و معاونان او در اجرای این جشنواره تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار