نفسی بیا و بنویس

دماوند (پانا) - هنر های زیادی در دنیا وجود دارند مثل بافتنی،نقاشی، سفالگری، قالیبافی و... اما نویسندگی هنر قلم و نویسنده است که اثری زیبا خلق می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نفسی بیا و بنویس

کرول وایتلی نویسنده کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق، در بخشی از کتاب خود می‌گوید: چرا برای نویسنده شدن تلاش می کنید؟ چرا مثل بسیاری از مردم با خیال راحت فقط از کلمات کاربردی و کاملا متداولی که همه در یادداشت ها و اسناد تجاری، مکاتبات شخصی، یا حتی اطلاعات گاهنامه‌ها یا سخنرانی و نامه‌های مدرسه آنها به کار می‌برند بهره نمی‌برید؟ چون شما عاشق کلمات هستید. چون چیزی برای گفتن دارید و دوست دارید آن را در بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن بگویید. چون عاشق ارتباط و پیوند با تمام اقشار هستید. چون از رنگ، طعم، آهنگ و عطر زبان لذت می‎برید. چون نظریات، تجربیات و احساساتی دارید که لازم است با خوانندگانتان در میان بگذارید. چون می خواهید کاوش کنید، بجویید و استدلال کنید و چیزهایی را که در اطرافتان می گذرد درک کنید و به دیگران در انجام دادن این کار یاری دهید. زیرا شما با نگاه خاصی به همه‎چیز نگاه می‎کنید.

دبلیو. اچ. اودن شاعر صاحب‌نام انگلیسی آمریکایی، برآورد و بررسی ایده‌ها را با دقت تمام در ذهن نویسندگان توصیه کرده است. او در یکی از سخنان خود می‌گوید: «تمام آثار هنری در اثر اراده‌ یک هنرمند به وجود می‌آیند، اما باید صبر کنند تا زمانی که ایده‌ خوب برای خلق یک اثر به سمت هنرمند بیاید.»

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه خوبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار