معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

فعالیت در سازمان دانش آموزی لذت بخش است، چون تشکیلات وجود دارد

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی وجود سه عامل گروه همسال، سلسله مراتب و ارتقا در تشکیلات را دلیل اثر بخش بودن فعالیت های تشکیلاتی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت در سازمان دانش آموزی لذت بخش است، چون تشکیلات وجود دارد

حسین شادکام در نشست هماهنگی با مدیر و کارکنان سازمان دانش آموزی استان گفت: فعالیت در سازمان دانش آموزی لذت بخش است، چون تشکیلات وجود دارد و تشکیلاتی عمل کردن یک امتیاز است، چون انضباط و انسجام در فعالیت ها حاکم است.

وی در ادامه به تشریح دلایل اثر بخش بودن فعالیت های تشکیلاتی پرداخت و گفت: در این سازمان، دانش آموزان در گروه های همسال قرار می گیرند و وجود این گروه های همسال در تربیت خیلی اثر بخش است، بخشی از اتفاقات مبارک که در حوزه تربیت نسل دفاع مقدس داریم به خاطر این است که افراد در محیطی رفتند که گروه همسال وجود داشت و در این گروه ها قرار می گرفتند.
شادکام وجود سلسله مراتب را از ویژگی های دیگر تشکیلات عنوان کرد و گفت: وجود سلسله مراتب به اثر بخش بودن تشکیلات کمک می کند و به فعالیت ها نظم و سامان می دهد و همچنین ارتقاء در تشکیلات از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این هم از ویژگی های مهم و خوب تشکیلات است، در بحث تشکیلات ارتقا، مابه ازای ارزش ها است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی وجود وجه مزیت رقابتی خراسان رضوی را حرم امام رضا علیه السلام دانست و گفت: فعالیت های سازمان دانش آموزی در خراسان رضوی باید به صورت مشخص و معین به عنوان یک ارزش رنگ و بوی حریم رضوی داشته باشد. شناخت امام رضا(ع) و شناخت معارف ایشان، همچنین مناظرات امام رضا (ع) و زیارت که خودش یک مقوله و فرهنگ است، می تواند به عنوان ارزش و مزیت رقابتی استان در برنامه ها لحاظ شود. همچنین مزیت رقابتی در مشهد و شهرستانها می تواند وجود آرامگاه های فردوسی، مدرس، عطار و .. نیز باشد.

وی گفت: برنامه های فرهنگی، اجتماعی چون جشن عاطفه ها، جشن نیکو کاری مهم است، همچنین می توان در رشد برنامه های اجتماعی اردوهای جهادی را نیز تقویت کرد، گاهی اوقات یک اردوی جهادی می تواند مرمت منزل یک فرد مسن در یک منطقه باشد که در دوره کرونا و سختی مردم در این دوره می تواند فرصت طلایی برای ارتقا دانش آموزان تشکیلاتی باشد.
در ابتدای این جلسه علی محمد یونسی مدیر سازمان دانش آموزی استان، شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی را رکن اصلی سازمان برای تصمیم گیری در خصوص برنامه های فصلی عنوان کرد و ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه های سازمان گفت: فعالیت های تشکل پیشتازان که امسال بیش از 293 هزار دانش آموز جذب این تشکل شده اند از برنامه اصلی این سازمان است، همچنین خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی از محور های دیگر فعالیت سازمان است.
وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در سه عملکرد با سایر استانها متمایز بوده که به نوعی به رشد فعالیت های سازمان کمک کرده است، اول اینکه در شهرستانها مسئول سازمان دانش آموزی ۴۶ منطقه معاون پرورشی اداره است که هماهنگی بیشتر به وجود آورده، دوم سعی کردیم مکاتبه‌ها با ادارات از طریق اداره کل آموزش و پرورش باشد و سوم در چارت کشوری سازمانی تشکیلات، مدیر آموزشگاه دیده نشده است و ما در خراسان رضوی مدیر مدرسه را در این چارت قرار داده ایم.
یونسی گفت: تقویت فعالیت های تشکیلاتی و حمایت از تشکیلات لازم است چرا که این فعالیت ها می تواند، دانش آموزان را از خطر آسیب های اجتماعی دور نگه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار