کنگره آمریکا وتوی ترامپ را باطل کرد

تهران (پانا) - مجلس نمایندگان آمریکا در یک رأی‌گیری بامداد سه‌شنبه موفق شد با رأی موافق بیش از دو سوم آرا وتوی رئیس‌جمهور این کشور برای جلوگیری از تصویب لایحه بودجه دفاعی را باطل کند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کنگره آمریکا وتوی ترامپ را باطل کرد

به گزارش العالم، مجلس نمایندگان آمریکا از وتوی ترامپ برای جلوگیری از تصویب لایحه بودجه دفاعی آمریکا عبور کرد. مجلس نمایندگان آمریکا با بیش از دو سوم آرا موفق شد اقدام هفته گذشته ترامپ در لایحه موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی» آمریکا را ابطال کند.

۳۲۲ نماینده با شکستن وتوی ترامپ موافقت و ۸۷ نماینده با آن مخالفت کردند. چنانچه مجلس سنای آمریکا هم همانند مجلس نمایندگان با وتوی ترامپ مخالفت کند، وتوی ترامپ کاملاً شکسته شده و لایحه بودجه دفاعی آمریکا بدون موافقت او تصویب خواهد شد.

ترامپ با چند بند موجود در لایحه دفاعی آمریکا مخالف است. او به عنوان نخستین مطالبه از قانونگذاران کنگره خواسته یکی از بندهای این مصوبه که در آن برای شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات اجتماعی مصونیت قضائی در نظر گرفته شده حذف شود.

دونالد ترامپ معتقد است که رسانه‌های اجتماعی جانبدارانه عمل می‌کنند. بعضی از نمایندگان جمهوری‌خواه با استدلال ترامپ موافقند.

بند دیگری در لایحه مذکور که با مخالفت ترامپ روبه رو شده طرح تغییر نام ۱۰ پایگاه نظامی است که در حال حاضر اسمشان از رهبران دوران برده‌داری آمریکا گرفته شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه دفاعی آمریکا را سه هفته پیش به تصویب رساند. در آن رأی‌گیری سه چهارم قانونگذاران این مجلس به تصویب این لایحه رأی مثبت دادند.

چند روز بعدتر مجلس سنای آمریکا هم این طرح را به تصویب رساند. در این مجلس هم بیش از دو سوم سناتورها به این لایحه رأی مثبت دادند.

لایحه بودجه دفاعی آمریکا معمولاً با حمایت نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب می‌رسد. این لایحه از نزدیک به ۶ دهه پیش هر ساله به امضای رئیس‌جمهور آمریکا رسیده و به قانون تبدیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار