آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا از امروز

تهران (پانا) - مجوز آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا صادر شده است و امروز نهم دی ماه اولین تزریق انسانی واکسن کرونا بر روی چند داوطلب آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا از امروز

مجوز آغاز آزمایش بالینی واکسن کرونا تولید شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام شامگاه گذشته توسط وزارت بهداشت صادر شد تا امروز سه‌شنبه نهم دی ماه، تزریق انسانی بر روی چند نفر از داوطلبان صورت بگیرد.

شیوع ویروس کرونا در آستانه یکسالگی در ایران قرار دارد و محققان کشورمان در حال تولید واکسن ایرانی کرونا هستند و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مسئولیت تولید واکسن را بر عهده دارد. از زمان اعلام فراخوان پذیرش داوطلبان برای تزریق واکسن ایرانی کرونا تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر برای داوطلبی تزریق واکسن با سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت تماس گرفته‌اند و ۳۶ هزار نفر پس از اطلاع از شرایط لازم، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند. این در حالی است که بنا به گفته محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مرحله بیشتر از ۵۶ نفر پذیرش نمی‌شود.

در عین حال سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز پیشتر درباره تامین واکسن کرونا تاکید کرد که تامین واکسن کرونا از سه مسیر دنبال می‌شود. اول، خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شدند و به گفته وزیر بهداشت چند منبع برای خرید واکسن انتخاب شده است تا از این طریق حدود ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری شود. دوم، در قالب قرارداد مشترک، تولید داخل و دانش فنی بیرون مسیر تامین واکسن دنبال می‌شود. سوم، تهیه واکسن با تکیه بر دانش و تولیدات داخلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار