نزدیک به 156 هزار مبتلا به کرونا در بیمارستان های فارس بهبود یافته اند

شیراز (پانا) - به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، نزدیک به ۵۴۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۱۶۰ هزار و ۹۴۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نزدیک به 156 هزار مبتلا به کرونا در بیمارستان های فارس بهبود یافته اند

عبدالرسول همتی آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۵۵ هزار و ۹۷۲ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون آمار بستری رو به کاهش است، ۴۴۱ بیمار مثبت قطعی و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت گفت: متاسفانه ۶ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۹۹۳ نفر رسیده است.

او با اعلام اینکه استان فارس ۱۳ درصد از کل مبتلایان کشور را به خود اختصاص داده اما سهم استان از جانباختگان کشور تنها ۵ درصد است، ادامه داد: نه و نیم درصد از جانباختگان در گروه سنی زیر ۵۰ سال در حالی که ۸۲ درصد از مبتلایان در گروه سنی زیر ۵۰ سال هسنتد.

همتی با تاکید بر اینکه باید مراقب سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند باشیم، اضافه کرد: میانگین سنی مبتلایان در استان فارس ۴۳ سال است که این آمار نسبت به شیوع موج نخست مقداری افزایش یافته است.

او اعلام کرد: هم اکنون میانگین سنی جانباختگان در فارس ۶۹ سال است که مقدار این میانگین نیز نسبت به اوایل شیوع بیماری افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات در کاهش زمینه‌های ابتلا به این بیماری سهیم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار