معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد: 99.9 درصد جمعیت استان یزد از سواد پایه بهره‌مند هستند

یزد(پانا)- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر 99.9 درصد جمعیت استان یزد از سواد پایه بهره‌مند هستند و یزد در این زمینه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد: 99.9 درصد جمعیت استان یزد از سواد پایه بهره‌مند هستند

مرآت امین الرعایا در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و دو شهید نهضت سوادآموزی یزد با اشاره به زمان آغاز سوادآموزی در استان یزد، اظهار داشت: سوادآموزی در یزد با محوریت روحانیت آغاز شد و ائمه جمعه در پیشبرد اهداف نهضت در ادوار مختلف نقش مهمی ایفا کردند.
وی با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تعلیم و سوادآموزی اتباع خارجی در سال‌های قبل افزود: از سال 93 تاکنون 9 هزار و 10 تبعه خارجی در استان باسواد شدند و بیش از هزار و 405 نفر نیز در دوره تکمیلی آموزش دیدند.
امین الرعایا با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه سواد پایه نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز است، عنوان کرد: در حال حاضر 99.9 درصد جمعیت استان یزد از سواد پایه بهره‌مند هستند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد در مورد مشکلات سوادآموزی استان یزد بیان کرد: پراکندگی جمعیت بی‌سواد باقیمانده، عدم جذب و عدم شناسایی بی‌سوادان از مهمترین مشکلات استان یزد در مسیر سوادآموزی است ضمن اینکه کرونا نیز عامل دیگری است که این روزها بر سختی کار سوادآموزی افزوده و برای جذب و شناسایی با محدودیت های بسیاری مواجه هستیم.
امین الرعایا ادامه داد: امیدواریم با این شرایط، تشکیل کلاس‌های سوادآموزی را به هر نحو ممکن از طریق فضای مجازی به پیش ببریم و در کنار آن، بتوانیم انسداد بی‌سوادی در یزد را با شناسایی افراد بازمانده از تحصیل، رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار