حمیدی در نشست با مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش‌وپرورش:

روابط عمومی‌ها در پی خلق آثار و نتایج امید بخش و موثر باشند

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در نشست با مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش‌وپرورش بر خلق آثار و نتایج  امید بخش و مؤثر توسط روابط عمومی‌ها تأکید  و معیار مدیریت کارآمد را  خلق نتایج دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی‌ها در پی خلق آثار و نتایج امید بخش و موثر باشند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، فریبرز حمیدی در نشست با مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و گرامیداشت ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: همه مدیران روابط عمومی باید به یک فهم مشترک برسیم و نباید شعار کاری را بدهیم که قابل‌اجرا نباشد.

وی افزود: مهمترین وظیفه روابط عمومی در سازمان انجام فعالیت‌های اطلاع رسانی و اطلاع یابی به منظور همراهی با مدیریت سازمان در تصمیم‌گیری‌های رسانه‌ای با هدف رسیدن تفاهم حداکثری با مخاطبان سازمان می‌باشد.

حمیدی ارتباط با رسانه‌ها، انتشارات، ارتباطات مردمی، پژوهش و تحقیقات، ارتباطات الکترونیک و تبلیغات را از جمله وظایف روابط عمومی ها برشمرد و تصریح کرد: اطلاعیه مطبوعاتی، جوابیه، تهیه و ارسال مقاله، سفر ومعاشرت مطبوعاتی، تهیه یادداشت و تهیه بانک اطلاعات خبرنگاران جزئی از ارتباط با رسانه است وتهیه و انتشار نشریه درون و برون سازمانی، پوستر، بروشور، دیدار با مدیران، نظرسنجی تحلیل محتوا راه اندازی سایت، کیوسک های اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و رسانه ای در چارچوب شرح وظایف روابط عمومی ها قرار دارد.

وی ادامه داد: عدم تمرکز، اهمیت دار شدن افکار عمومی، تشکل های تخصصی رسانه ای، شکل گیری رسانه های دوسویه، رفتن به سوی مجهولات بیشتر، جهانی سازی و جهانی شدن، همکاری در عین رقابت و رقابت در عین همکاری، همکاری در عین رقابت و رقابت در عین همکاری، اهمیت یافتن سرمایه ی نیروی انسانی و کوتاه بودن فرصتها، شتابندگی تاریخ وسرعت تحولات از جمله ویژگی های عصر جدید ارتباطات است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: شفاف سازی ارتباطی، کارآمد کردن نظام کارشناسی، جلب مشارکت در تصمیم سازی، دو سویه کردن ارتباطات، پاسخگو کردن دستگاه ها، عقلایی کردن توقعات، بسته بندی پیام متناسب با مخاطبان، اطلاع رسانی خوب و به موقع، وجه به نقش ویژه باز خورد در روابط عمومی، توجه به گروه های متخصص و رهبران افکار و ثبت و ضبط اطلاعات را می توان جز نقش روابط عمومی ها در عصر جدید دانست.

وی صداقت، دقت، سرعت و جامعیت را چهار استراتژی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بر شمرد و عنوان کرد: صداقت اخبار به معنای روایت واقعی و دقیق رویدادها، مورد تاکید جدی است این مرکز صحت خبر را مقدم بر سرعت انتشار آن می‌داند. در همین راستا اخبار آموزش و پرورش تنها پس از اطمینان کامل از صحت آن برمبنای منابع موثق ، یا اسناد معتبر خبری ارسال می‌شود.

حمیدی ادامه داد: : رعایت اصول حرفه‌ای خبرنویسی از جمله انعکاس و نگارش صحیح خبر بر مبنای روش‌های حرفه‌ای و علمی، ذکر دقیق جزئیات موجود در خبر، روشنی و وضوح متن خبر و رعایت آیین نگارش صحیح زبان فارسی است.

وی ارسال خبر در سریع‌ترین زمان ممکن را پس از رعایت صداقت و دقت یکی از اصول خبری دانست و افزود: نگاه فراگیر، همه‌جانبه، و متنوع به مسائل خبری و طرح دیدگاه‌های مختلف با رویکرد کارشناسانه در چارچوب قانون، فارغ از ملاحظات جغرافیایی، نژادی، قومی، زبانی و فکری از اصول خبری حاکم است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با اشاره مقوله های؛ پاسخگویی، اعتماد، نقد، افکارعمومی، نوآوری‌های خبری و نگاه معلمی به عنوان اخلاق و روش های حرفه ای، اظهار کرد: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی نسبت به اخبار منتشره خود با احساس مسئولیت و تعهد، به مخاطبان اعم از مردم و مراجع کسب خبر پاسخگوست؛ در این ارتباط؛ توضیحات، تکذیبیه‌ها و اصلاحیه‌های ارسالی به خبرگزاری ها بر اساس قانون مطبوعات، رعایت کامل اصول اخلاقی و با ارزیابی صحت ادعاهای مطرح شده منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: جلب اعتماد مخاطبان اعم از مردم و مراجع خبری روح کلی حاکم بر مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی است و مواردی همچون اطمینان یافتن از صحت خبر، تکیه بر منابع موثق خبری، پاسخگویی و احترام به سلیقه مخاطبان مختلف از ارکان این اعتمادسازی است.

وی اظهار کرد: نقش روابط عمومی ها باید در مجموعه تثبیت شود و شرایط به گونه ای باشد که وجود روابط عمومی ها برای ادارات مشهود باشد و مدیران روابط عمومی ها در خلق آثار و نتایج موثر باشند.

حمیدی تصریح کرد: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی نقد منصفانه را از وظایف ذاتی رسانه‌ها می‌داند. روش کلی نقد در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی «نقد منصفانه» به معنی ایجاد فرصت برابر برای همگان در بیان نکات مثبت و منفی یک موضوع به همراه ارائه راهکارها از منظری علمی است که با هدف آگاهی و اصلاح امور صورت می‌گیرد.

وی نگاه معلمی آرمان‌خواهانه، جستجوگرانه، حقیقت‌جویانه و جسورانه با رویکردهای علمی ـ تخصصی در انتشار و پیگیری اخبار را از وظایف مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی برشمرد و خاطرنشان کرد: این مرکز توجه و پاسخگویی به پرسش‌ها و موضوعات مورد علاقه و توجه افکار عمومی و هم‌چنین احترام به احساسات، عقاید و هنجارهای عمومی و رعایت حرمت آن‌ها را درچارچوب قانون، وظیفه خود می‌داند و پیشرو بودن در پرداخت بهنگام به موضوعات جاری و جریان‌سازی‌های مثبت با رویکردهای خلاقانه و ابداعات خبری ، همراه با روش‌های نوین تکنولوژیکی و رسانه‌ای را از اصول حرفه‌ای خود می‌داند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بر تلاش برای اجرای برنامه‌های سند تحول تأکید و عنوان کرد: روابط عمومی‌ها به‌روز باشند و حداکثر بهره‌مندی از شبکه شاد برای پیشبرد برنامه را داشته باشند.

وی بر مستندسازی جلوه‌های معلمی تأکید کرد و با اشاره به اجرای بسته تحولی تابان در مجموعه روابط عمومی گفت: در قالب طرح تابان در استان‌ها ده مدرسه انتخاب و با استفاده از مدیران و تجارب برتر در این مدارس اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ در این نشست تعدادی از مدیران روابط عمومی به نمایندگی از سایر مدیران نکات و مواردی را ارئه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار