چرایی بسته تحولی خوانا از زبان معاون آموزش ابتدایی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در چرایی بسته تحولی خوانا عنوان کرد کشور ما، کشور مفاخر بزرگ انسانیت است و برای ساختن چنین انسان‌هایی باید از ظرفیت زبان فارسی به عنوان زبان مشترک ملت ایران بهره برد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
چرایی بسته تحولی خوانا از زبان معاون آموزش ابتدایی

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم زاده در برنامه صبح به خیر ایران در تشریح بسته تحولی خوانا اظهار کرد: در راستای تغییراتی که براساس سند تحول بنیادین قرار است اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه دوره ابتدایی دوره ی سرنوشت سازی در زندگی انسان است؛ ما باید به سمت مهارت هایی که در حال و آینده ی زندگی کودکان ما تاثیرگذار است، برویم. ازین رو طرح تحولی خوانا را در دستور کار خود قرار دادیم که شامل تقویت مهارت های چهارگانه زبانی که شامل نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش کردن است و تلفیق آن با سه مهارت پایه جرأت ورزی، مسئولیت پذیری و ادب که سرمایه زندگی انسان است، می باشد.

وی افزود: از سال گذشته تدوین برنامه ها و دستورالعمل ها برای اجرای این طرح تحولی، از مهرماه امسال برنامه ی آموزش مدرسان کشوری توسط اساتید برجسته کشوری و از ابتدای دی ماه اجرای آن در 5 درصد از مدارس کشور آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اهمیت یادگیری این مهارت ها برای کودکان ابراز کرد: در اهمیت اجرای تقویت مهارت های زبانی خصوصا در دوران کودکی همین بس که استاد شفیعی کدکنی پیامی را با همین موضوع صادر نمود که بسیار پیام فاخری است.

وی ادامه داد: در پیام استاد به این نکته مهم اشاره شده است که کشور ما، کشور مفاخر بزرگ انسانیت است که صاحب آثار ارزشمندی در عرصه ادب جهانی بوده اند. ما شاعران بزرگی مانند حافظ، مولوی، خیام، فردوسی و ... داشتیم و جای افسوس دارد اگر نسل جدید ما به سمتی نرود که ما بتوانیم چنین مفاخری را که در انسانیت سرآمد هستند، مجددا به دنیا عرضه کنیم و این میسر نمی شود مگر از رهگذر توشه گرفتن از ظرفیت زبان فارسی که به عنوان زبان مشترک ملت ایران است.

حکیم زاده در تشریح بسته تحولی خوانا گفت: هدف از ارائه بسته تحولی خوانا این است که ما مهارت نوشتن را جایگزین رونویسی و مهارت خواندن را جایگزین روخوانی کنیم. اینکه فرد بتواند با استفاده از کلمات و با دستور زبان صحیح خواسته خود را بنویسد، احساس خود یا نظر خود را بیان کند، بسیار با اهمیت است.

وی از مهارت گوش کردن به عنوان بسترساز مفاهمه و تعامل با دیگران یاد کرد و گفت: مهارت صحبت کردن به انسان ها فرصت ابراز وجود می دهد و فرد با آموختن این مهارت ها در تلفیق با سه اصل اساسی ادب، جرأت ورزی و مسئولیت پذیری، می تواند به طور موثر در مسئولیت های اجتماعی ایفای نقش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار