مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

شناسایی تعداد واقعی بی‌سوادان، نخستین گام برای مبارزه با بی‌سوادی است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد شناسایی تعداد واقعی بی‌سوادان در این استان نخستین گام در مبارزه با بی‌سوادی است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی تعداد واقعی بی‌سوادان، نخستین گام برای مبارزه با بی‌سوادی است

حمیدرضا رخشانی در مراسم محوری هفته سوادآموزی که در کانون شهید مسلم کیخا زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: سوادآموزی و جذب بازماندگان از تحصیل از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش هم در سیستان و بلوچستان و هم در کشور است که به بسیاری از شاخص‌های دیگر پیوند خورده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار سرشماری گفته می شود ۳۳۰ هزار بی سواد در سیستان و بلوچستان وجود دارد اما برای انجام هر اقدامی در این زمینه باید ابتدا این آمار راستی آزمایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا کنون تلاش ها برای بدست آوردن آمار واقعی بی‌سوادان در استان بی نتیجه مانده است، تصریح کرد: همراهی و همکاری همه دستگاه های اجرایی استان برای شناسایی آمار واقعی لازم و ضروری است تا بتوانیم لکه ننگ بی‌سوادی را از چهره کشور پاک کنیم.

رخشانی ادامه داد: مسئله مهم در سوادآموزی و جذب بیشتر سوادآموزان مهارت‌آموزی است، چرا که کمک می کند تا سوادآموزان از این مهارت برای امرار معاش استفاده کنند، در همین راستا مراکز یادگیری محلی باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار سند درباره فضاهای آموزشی، بازماندگان از تحصیل، نیروی انسانی و آمار بی‌سوادان استان به منظور به‌روزرسانی آمار در دست تدوین است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌هایی همچون روستا مرکزی در استان زمینه جذب و تجمیع سوادآموزان در نقاط روستایی را فراهم می‌کند.

رخشانی افزود: برای این منظور توانستیم 15 مینی بوس ویژه ایاب و ذهاب دانش آموزان در طرح روستا مرکزی تهیه کنیم که به زودی وارد استان خواهد شد.

وی ادامه داد: راه اندازی 50 کارگاه فنی و حرفه ای در کنار هنرستان‌ها در سطح استان و همچنین احداث مدارس شبانه روزی از دیگر اقداماتی است که تاثیر بسزایی در جذب بازماندگان از تحصیل و بی‌سوادان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ساخت هفت مجتمع بزرگ آموزشی مهارتی که شاید در خاورمیانه بی‌نظیر باشد در استان در دست اقدام است که در سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار