فردا؛ تصمیم‌گیری درباره رد یا تصویب بودجه

تهران (پانا) - عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ خبر داد اگر در نشست غیررسمی فردا صبح تصمیم نمایندگان بر رد کلیات بودجه باشد، کمیسیون تلفیق هم آن را رد و برای دولت ارسال می‌کند اما در صورت موافقت نمایندگان بر تصویب کلیات، کمیسیون هم آن را تایید خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ تصمیم‌گیری درباره رد یا تصویب بودجه

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حاشیه جلسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به مسائل مطروحه در جلسات این کمیسیون گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ ایرادات اساسی بسیاری بویژه در بخش درآمدی و هزینه‌ای دارد و تراز عملیاتی آن به میزان ۴۵درصد منفی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: حقوق‌ها به میزان ۲۵درصد افزایش داشته است، هزینه‌ها هم بیش از ۶۳ درصد افزایش یافته است.

امیرآبادی‌فراهانی با بیان اینکه در سال آینده ظاهرا بیش از 310 هزار میلیارد تومان کسری داشته باشیم، تصریح کرد: جلسه‌ای امروز در شیفت سوم با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و این جلسه با حضور اعضای کمیسیون تلفیق تا ساعت 20 الی 21 شب به طول خواهد انجامید و در خصوص کلیات بودجه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا نیز جلسه غیررسمی برای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1400 برگزار خواهد شد و در این جلسه نمایندگان راهبرد و استراتژی خود را در مورد لایحه بودجه مشخص خواهند کرد. اگر در این نشست نمایندگان تصمیم بگیرند، کلیات را تصویب کنند، کمیسیون تلفیق هم آن را تصویب خواهد کرد و سپس وارد جزییات بودجه خواهد شد اما اگر در جلسه غیررسمی فردا صبح لایحه بودجه و سند دخل و خرج سال آتی مورد تایید نمایندگان قرار نگیرد کمیسیون تلفیق هم حتما کلیات را رد خواهد کرد و بودجه به دولت برمی‌گرداند تا بر اساس قانون طی دو هفته اصلاحات لازم را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار