در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان کرمان بیان شد؛

هشدار محمدزاده در زمینه آسیب‌های کم سوادی در جامعه

شناسایی و جذب بی‌سوادان، سخت‌ترین کار سازمان نهضت سواد آموزی در کشور است

تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش تعداد کم سوادان جامعه زیاد است و باید برای این موضوع کار کرد تا از آسیب‌های آینده جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هشدار محمدزاده در زمینه آسیب‌های کم سوادی در جامعه

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآـموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، شاپور محمدزاده در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی با بیان این که به ‌ مناسبت سالروز تأسیس سازمان نهضت آموزی و برگزاری برخی برنامه‌ها به کرمان آمدم، گفت: یکی از شش رئیس سازمان نهضت سوادآموزی حجت‌الاسلام شهید محمد جواد باهنر از افتخارات کشور و استان کرمان است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به این که بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در بحث آموزش و سوادآموزی دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم، گفت: قبل از انقلاب باسوادی مردم ایران زیر 50 درصد بوده و امروز بر اساس سرشماری سال 95 بیش از 95 درصد جمعیت ایران باسواد هستند.

وی با بیان این که استانداران رسالت بزرگی در ریشه ‌ کنی بی‌سوادی در کشور دارند، ادامه داد: سطح میانگین باسوادی استان کرمان دو تا سه درصد از میانگین کشوری پایین ‌ تر است و در رشد باسوادی استان کرمان باید بیشتر تلاش کرد.

محمدزاده با اشاره به این که در منطقه رودبار جنوب 70 درصد سطح باسوادی است که باید برای افزایش آن تلاش کرد، افزود: بی‌سوادی از مهمترین معضلات فرهنگی یک کشور است و باید برای ریشه ‌ کنی آن در جامعه تلاش کرد.

وی با بیان این که نهضت سواد آموزی فقط باسوادی بی‌سوادان را دنبال نمی‌کند و بی‌سوادان امروز هیچ کدام مربوط به قبل از انقلاب نیستند، گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که دسترسی به آموزش در نقاط مختلف کشور فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از معضلات جامعه بازگشت به بی‌سوادی است و یکی از رسالت‌های نهضت سوادآموزی جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی است، افزود: تعداد کم سوادان جامعه زیاد است و باید برای این موضوع کار کرد تا از آسیب ‌ های آینده جلوگیری شود.

وی با بیان این که در کشور ما فردی که بتواند بخواند، بنویسد و روخوانی قرآن را بلد باشد باسواد است و بعدها 12 فاکتور سواد به آن اضافه شده است، گفت: در جدیدترین تعریف سواد از طرف یونسکو فردی باسواد است که بتواند از سوادی که دارد در جامعه استفاده کند و پیرامون زندگی خود تغییرات ایجاد کند.

محمدزاده با اشاره به این که تقویت مراکز یادگیری محلی در کشور را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم در تعریف جدید سواد موفق باشیم، افزود: در دوران کرونا نیز بیکار نبودیم و کارهای خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سخت ترین کار ما شناسایی بی‌سوادان در کشور است، گفت: دهیاران و بخشداران در شناسایی بی‌سوادان بسیار مؤثرند و امیدواریم این همکاری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار