اولین نشست مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی در سال جاری برگزار شد

تبریز (پانا) - اولین نشست مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی استان در بستر شاد به صورت پخش زنده برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی در سال جاری برگزار شد

در راستای بسته تحولی سازمان دانش آموزی با رویکرد «دانش آموزباوری، دانش آموز یاوری و مدرسه محوری» و تحقق شعار «هر دانش آموز حداقل یک نقش اجتماعی» و به منظور تقویت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و ارتقاء هویت ایرانی انقلابی و زمینه سازی برای نقش پذیری اجتماعی و مشارکت فعال متربیان در فعالیت های جمعی و گروهی در محل سالن جلسه سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در این نشست گفت: مجلس دانش آموزی اقدامی ماندگار و موثر است که هدفش کمک به تربیت، افزایش نیروی مسئولیت پذیری و همکاری جو و کارآمد برای جامعه آینده است.
وی ادامه داد: مجلس دانش آموزی، آموزش کار تیمی در دوران دانش آموزی است و اعتماد به نفس بنای اصلی آن است که باعث می‌شود بهره وری بیشتری در افراد به وجود بیاید.
علمی افزود: کار تیمی جسارت، انگیزه، تجربه کردن و مسئولیت پذیری افراد را را بالا می برد و نتیجه آن بهبود روابط کاری و خلاقیت تیم است که این باعث به وجود آمدن محیط کاری شاد می‌شود. شادی و نشاط پله اول تربیت است.
وی خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان گفت: شما به‌عنوان نمایندگان دانش آموزان آذربایجان شرقی در مجلس دانش آموزی دو سال انجام وظیفه خواهید کرد و برای اینکه در این دو سال به موفقیت بیشتری نائل شوید، ابتدا اهداف، وظایف و اختیارات مجلس دانش آموزی را کاملا مطالعه کنید و سپس کار تیمی و مدیریتی خودتان را با هدف گذاری بهتر، پیش ببرید.

این مقام مسئول افزود: حتما به دنبال تشکیل اتاق فکر، هم در سطح استان و هم در سطح مناطق و نواحی باشید و سعی کنید از خرد جمعی به ویژه از فکر نو اندیشانه دانش آموزان برای اهداف خودتان در مجلس دانش آموزی استفاده کنید. همچنین اهداف کارتان را مشخص کنید و کمبودها و نیازها را از مدارس توسط شوراهای دانش آموزی بدست آورید.

علمی ادامه داد: شما به‌عنوان نمایندگان دانش آموزان اگر بدنبال مطالبه گری هستید، حتما باید از اسناد بالا دستی آموزش و پرورش از جمله سند تحول بنیادین، قوانین و چشم انداز و گام دوم انقلاب اطلاع داشته باشید.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گفت: تربیت سیاسی و اجتماعی باید رونق خود را در شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی بیشتر نشان دهد و این یکی از ساحتهای مورد ذکر در سند تحول است. این نوع تربیت باید برای دانش آموزان جمهوری اسلامی جدی گرفته شود.
وی در مورد تربیت سیاسی دانش آموزان گفت: در اصل تربیت سیاسی به معنای سیاسی کاری و سیاست بازی و یا به معنای حزب گرایی و گروه گرایی در مدارس نیست، بلکه تربیت سیاسی در آموزش و پرورش به معنای ایجاد زمینه های رشد، آگاهی، دانایی، تقویت اعتماد به نفس، تقویت مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و مشارکت پذیری است، به گونه ای که دانش آموز بداند در برخورد با همنوعان خود چگونه تعامل داشته باشد و چگونه با حقایق و واقعیات برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در مجلس دانش آموزی فرصتی است که بستر آموزش و مشارکت و فعالیت دانش آموزان را در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .. فراهم می آورد.
در ادامه این جلسه صمد علیزاده گزارشی از مجلس دانش آموزی و شیوه نامه و اساسنامه این مجلس را تشریح کرد و گفت: امسال مجلس دانش آموزی استان طبق بسته تحولی ارسالی از سازمان مرکز با حضور ۱۱ نماینده منتخب هیئت رئیسه شورای دانش آموزی استان که در انتخابات مردادماه سال جاری انتخاب شدند و همچنین ۳۹ نماینده از نواحی و مناطق استان (از هر منطقه یک دختر و یک پسر) تشکیل می‌شود.

وی افزود: در کل این مجلس با ۵۰ نماینده دختر و ۵۰ نماینده پسر ادامه کار خواهد داد.

در پایان این جلسه اعتبارنامه نمایندگان حاضر اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار