سامانه جامع هوشمند بخش تعاون به اتاق شیشه‌ای تبدیل شده است

تهران (پانا) - معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت با راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون این بخش به اتاق شیشه‌ای تبدیل شد و اعتماد مردم را باردیگر احیا کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سامانه جامع هوشمند بخش تعاون به اتاق شیشه‌ای تبدیل شده است

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اولین مرکز نوآوری بخش تعاون و اندیشکده تعاون و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه خط اعتباری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای شرکت های دانش بنیان جوانان و مراکز نوآوری بخش تعاون امروز یکشنبه با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و مهدی عیسی‌زاده رییس کمسیون اجتماعی مجلس برگزار شد.

معاون تعاون وزارت تعاون در این مراسم گفت: این مرکز نتیجه یک کار گروهی موفق با همکاری اعضای بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون است که در این مدت توانستیم سامانه جامع هوشمند بخش تعاون را راه اندازی کنیم و حالا این بخش تبدیل به اتاق شیشه‌ای شده که اعتماد مردم را مجدد احیا کرده است.

محمد کبیری با بیان اینکه توسعه نوآوری و حمایت هدفمند از تعاونی‌ها رویکرد دوم ما بود که امروز یکی از اصلی‌ترین نقاط عطف آن به وقوع پیوست، افزود: با همکاری جهاد دانشگاهی توانستیم شبکه بزرگی از اساتید دانشگاهی تشکیل دهیم تا در نهایت یک اتاق فکر بزرگی را در سطح کشور داشته باشیم.

وی اظهار کرد: توانستیم پنجره واحد خدمات برای تعاونی‌ها اعم از ارائه تسهیلات، مشاوره تعلیم اجتماعی، آموزش‌های ارزی، مشاوره‌های حقوقی و پیشخوان دولت ایجاد کنیم و این خدمات را به تعاونی‌ها ارائه دهیم.

کبیری گفت: امکان ایجاد صندوق‌های خطرپذیر را ممکن و توانمندسازی تعاونی‌ها را از طریق آموزش‌های آنلاین و حضور استارت اپ‌ها دنبال کردیم تا در نهایت فعالیت های جدیدی در بحث توسعه دولت الکترونیک به وجود آمد.

وی تصریح کرد: برگزاری اولین مجمع الکترونیکی بخش تعاون موفقیت آمیز بود که در آینده توسعه پیدا خواهد کرد و در حال حاضر با کمک شرکت‌های دانش بنیان اولین شتاب دهنده بخش تعاون را مستقر کردیم.

معاون تعاون وزیر تعاون با بیان اینکه زیست بوم نوآوری و فناوری بخش تعاون با کمک همه متولد شد و کار خود را آغاز کرد تا سرعت خدمات رسانی به تعاونی‌ها بالا باشد، تصریح کرد: ما برای افتتاح این اندیشکده۲۶ بار تلاش کردیم تا بالاخره موفق شدیم.

کبیری ادامه داد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کمک داریم تا مواد قانونی که به تعاونی‌ها کمک میکند اجرایی و عملیاتی شود و اگر نیاز به اصلاح دارند سریع‌تر اصلاح شوند.

همچنین در این مراسم طی تفاهم نامه‌ای بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خط اعتباری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای شرکت های دانش بنیان جوانان و مراکز نواوری بخش تعاون ایجاد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار