در آخرین سرشماری اعلام شد:

۹۲درصد از جمعیت هدف سواد آموزی در کهگیلویه و بویراحمد باسوادند

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد بر اساس سرشماری سال ۹۵ از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان حدود ۹۲ و هفت دهم درصد باسوادند و ۳۴ هزار نفر نیز در خود اظهاری بی‌سواد اعلام شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
۹۲درصد از جمعیت هدف سواد آموزی در کهگیلویه و بویراحمد باسوادند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، هادی زارع پور گفت: با فعالیت‌های انجام شده و حجم اختصاص یافته سالانه از سال ۹۵ تاکنون این رقم به بالای ۹۴ درصد رسیده و تلاش برای شناسایی و جذب بی سوادان در استان ادامه دارد.
او افزود:بر اساس این سرشماری گچساران با ۹۶ و ۶ دهم بیشترین میزان و کهگیلویه با ۸۸ و ۲ دهم درصد کمترین میزان باسوادی را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه درصد باسوادی مردان ۹۶ و زنان ۸۹ درصد است گفت: رشد باسوادی در استان پس از فرمان امام خمینی( ره) در استان بیش از ۶۵ درصد است .
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز افزود: در پایگاه شناسایی بیسوادان سامانه سواد آموزی استان ۱۱ هزار بی‌سواد در حال شناسایی و جذب در واحدهای سوادآموزی می‌باشند.
سید حمدالله خواهش نیک گفت: هم اکنون فعالیت های سواد آموزی با پوشش۴هزارو۵۰۰ نفر در ۳دوره سوادآموزی ،انتقال و تحکیم در حال اجراست.
او بیان کرد: فعالیت ۱۶ مرکز یادگیری محلی بر مبنای تعریف جدید سواد و ارائه مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی در استان فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار