سهم خراسان شمالی از بزرگراه ها یک درصد سهم کشوری است

بجنورد (پانا ) - مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت خراسان شمالی کمتر از یک درصد از سهم کشوری بزرگراه ها را در این منطقه دارد و با به پایان رسیدن محور بجنورد به جنگل گلستان این شاخص افزایش می یابد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سهم خراسان شمالی از بزرگراه ها یک درصد سهم کشوری است

به گزارش پانا ، نژاد صفوی در نشست خبری که هفتم دی ماه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت : از معدود استانهایی هستیم که راه ریلی نداریم. با توجه به اینکه راه اهن یکی از ایمن ترین و راحت ترین مسیرها برای جابجایی مسافرین است و نیز موقعیت استان که در مسیر گردشگران و زائران خطه ی شمال به سمت مشهد مقدس می باشد, وجود خط ریلی ضروری می باشد. در این زمینه با قرارگاه خاتم الانبیا قراردادی منعقد شده که ان شاا... اتفاقات خوبی برای استان رقم خواهد خورد.

نژاد صفوی گفت:در زمینه ی بزرگراه ها 1% سهم کشوری را دارا می باشیم . در این زمینه نیز کارهای در حال پیگیری و شرف انجام است : مسیر شمال ( جاده جنگل ) و بجنورد _ اسفراین 4 بانده شود. تکمیل بزرگراه بجنورد _ شمال جز الویت های ما درزمینه ی راه های استان است هر ماه 3 جلسه در مورد این مسیر با وزارت تشکیل میگردد و با توجه به کمبود اعتبارات و تخصیص انها کارها در این مسیر نیز بیشتر از حد انتظار پیشرفت کرد.
وی تصریح کرد :در اینده ارتباط مسیر تهران _ بجنورد از طریق جاده سنخواست _ میامی انجام گیرد که مزایده دو قطعه از این مسیر انجام شده است 10 کیلومتر از مسیر ورودی اسفراین مناقصه اش برگزار شده و امیدواریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد . کاهش طول این مسیر باعث افزایش سرمایه گذاری و انتقال کم هزینه تر مواد اولیه به استان می شود.

نژاد صفوی اشاره کرد : یکی از مترقی ترین تصمیمات بعد از اتقلاب طرح مسکن مهر بود البته ضعف هایی هم در اجرا و نظارت داشت که با بررسی , نظارت و بازدید های میدانی در صدد رفع مشکلات. ان می باشیم. جامعه ی هدف ما در طرح مسکن ملی حدود 17 هزار کمبود خانه نسبت به تعداد خانوارها در مناطق شهری و روستایی داریم , که در این طرح ثبت نام کنند و صاحب خانه شوند و در نهایت این طرح منجر به نزول قیمت مسکن شود.

وی افزود: تعداد واحدهای مسکونی موجود در استان نشان می دهد که برخی از خانوارها دارای دو تا سه باب منزل مسکونی هستند اما تعداد زیادی از خانوارها نیز حتی یک باب واحد مسکونی را ندارند.

وی ادامه داد: در این استان ۴۰ هزار مستاجر وجود دارد که تفاوت تعداد خانوار موجود در این استان با واحدهای مسکونی نشان از آن دارد که ۱۰ تا ۱۵ هزار خانوار در این استان فاقد منزل مسکونی بوده و مستاجر هستند.

نژاد صفوی در ارتباط با طرح اقدام ملی مسکن در این استان اظهارکرد: در راستای اجرای این طرح هشت هزار و ۸۰ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۷۰ نفر واریزی وجه داشته اند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن برای تولید ۲۰ هزار واحد مسکونی با قرارگاه خاتم قرارداد منعقد شده است که زمین برای احداث آن نیز تامین شده و هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی ادامه داد: در زمینه ی راه های روستایی 300 کیلومتر از سرانه کشوری عقب تریم و از سال 93 به بعد 530 کیلومتر راه روستایی احداث و اسفالت شده است با در نظر گرفتن این موضوع که ایجاد راه های روستایی زمینه ی معکوس مهاجرت را فراهم میکند تمام تلاش همکاران من در این استان بر این اصل استوار است که کلیه پروژه های راه روستایی به اتمام برسد و هیچ پروژه ای در این زمینه تعطیل نگردد. کمبود قیر مشکل عمده در این زمینه می باشد که باعث کندی راه سازی روستایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار