معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس:

پویش پاس، ابتکاری بی نظیر و موفق از سواد آموزی فارس در سطح کشور است

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس «پویش پاس» را طرح ابتکاری معاونت سوادآموزی فارس در شرایط دشوار کرونایی دانست و بیان کرد پویش آموزش سوادآموزی از طریق فضای مجازی (پاس)از جمله طرح‌های ابتکاری و موفق سوادآموزی فارس در شرایط سخت و دشوار کرونایی بود تا امر مهم و خطیر آموزش حتی در سخت ترین شرایط نیز با تعطیلی و یا حتی وقفه روبه رو نشود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پویش پاس، ابتکاری بی نظیر و موفق از سواد آموزی فارس در سطح کشور است

بهزاد نوروزی چگینی امروز به مناسبت هفته سوادآموزی در گفت و گو با پانا گفت: آموزش دهندگان ما در سراسر استان رکن اصلی در اجرا و عملیاتی کردن پویش پاس هستند و انتظار داریم با توجه به شرایط موجود که به خاطر بیماری کرونا بر جامعه تحمیل شده است آموزش دهندگان پویا و فعال ما تمام همت و تلاش خود را در زمینه اجرای موفق و اثرگزار این پویش به کار گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: برای اجرا و عملیاتی کردن پویش پاس ابتدا دستورالعملی درباره نحوه استفاده از فضای مجازی در آموزش و تعلیم به سوادآموان تهیه و تدوین شده است و مواردی نیز به عنوان اصول و معیارهای آموزش و خلاصه نویسی دروس مختلف مشخص شد تا روند آموزش در فضای مجازی مبتنی بر اصول علمی انجام شود.
نوروزی چگینی در تشریح برنامه‌ها و روزشمار گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: این هفته در قالب ۷ روزشمار اجرا و عملیاتی خواهد شد که هر روز شمار برنامه‌ها و فعالیت‌های خاص خود را دارد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: گرامیداشت هفته سوادآموزی از اول الی هفتم دی ماه است و اولین روز شمار تحت عنوان سوادآموزی و رسانه است که بدین منظور با حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به تشریح برنامه‌ها، فعالیت‌ها وضعیت سواد استان خواهیم پرداخت.

او تشریح و تبیین دستاوردهای ۴۱ ساله سوادآموزی را از برنامه‌های مهم هفته سوادآموزی عنوان کرد و افزود: به همین منظور تأکید شده است که به انحاء مختلف این دستاوردها در نماز جمعه ،در سخنرانی ها،در نشست های خبری مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و ... برای مردم تشریح و انعکاس داده شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: سوادآموزی و تکریم فعالان سوادآموزی، سوادآموزی و فرهنگ کتابخوانی و جهش تولید، سوادآموزی و فرهنگ ایثار و شهادت و مسؤولیت پذیری اجتماعی، سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار، سوادآموزی و مسؤولین و سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دیگر روز شمارهای هفته سوادآموزی است.
نوروزی چگینی تأکید کرد: در برنامه های امسال در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، جمع آوری کمک های مؤمنانه و توزیع آن بین نیازمندان، برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی تحت عنوان سردار دلها و توزیع اقلام بهداشتی از جمله فعالیت های مهمی است که در این مراکز انجام می شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی از42مرکز در سال1398 به50 مرکز در سال جاری افزایش یافته است بیان کرد: فلسفه تأسیس و دایر کردن مراکز یادگیری محلی نیز همین است که در کنار آموزش هایی که به مخاطبان سوادآموزی داده می شود به آنان مهارتهای شغلی، فنی و حرفه ای و نیز مهارتهای اجتماعی نیز آموزش داده شود.
نوروزی چگینی با اشاره به شعار سال یعنی جهش تولید گفت: مراکز یادگیری محلی با توجه به شرح وظایفی که دارند زمینه و مجال مناسبی را در راستای حرفه آموزی و ایجاد اشتغال و تولید فراهم می آورند.
وی گفت: جلب و تقویت مشارکت همه دستگاهها و نهادها بخصوص بخش مردمی و غیر دولتی، تقویت احساس مسؤولیت اجتماعی، استفاده درست و بهینه از امکانات موجود در محل، تلاش برای همسوسازی خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و هویت بخشی به مسؤولان محلی و افراد توانمند با صلاحیت بومی از ارکان مهم این مراکز است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: 42 مرکز یادگیری محلی در سال 1398 فعالیت داشت که در سال جاری این تعداد به 50 مرکز افزایش یافته است و چند مرکز یادگیری نیز در هفته سوادآموزی به صورت مجازی و یا حضوری افتتاح خواهد شد.
نوروری چگینی با اشاره به طرح‌های مختلفی که در حوزه معاونت سوادآموزی انجام می شود گفت: یکی از این طرح ها طرح حلقه های کتابخوانی است که در 3650 حلقه حداقل 10 نفره و با هدف تثبیت سواد در نوسوادان اجرا می شود.
وی طرح خواندن با خانواده را یکی دیگر از طرح هایی برشمرد که در فعالیت های گروهی سوادآموزی (سه نفر به بالا) و همچنین مخاطبان دوره انتقال انجام می شود و افزود: هدف از اجرای این طرح تثبیت آموخته های سوادآموزان دوره انتقال و تحکیم است که تعداد 3 جلد کتاب در دوره سواد و 6 جلد در دوره انتقال به سواد آموزان آموزش داده می شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش دهندگان با توجه به اصول و موارد یاد شده اقدام به تدریس دروس مختلف و فیلم برداری از تدریس خود کردند و آن را در اختیار سوادآموزان قرار دادند و در صورت لزوم طی تماس با سوادآموزان توضیحات و اطلاعات لازم را درباره نحوه استفاده مطلوب از کلیپ تهیه شده از هر درس را در اختیار آنها قرار دادند.
نوروزی چگینی افزود: علاوه بر تدریس و آموزش دروس، ارسال پیامکهای آموزشی و بهداشتی و صوت های خود مراقبتی در برابر بیماری کرونا به سوادآموزان، تهیه کلیپ های متناسب با نحوه مدیریت صحیح خانواده در زمان قرنطینه و...از جمله اقداماتی است که مجموعه سوادآموزی استان انجام داده و کماکان انجام خواهد داد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده به خاطر بیماری کرونا مراکز یادگیری محلی با هدف کمک به مردم و سوادآموزان اقدام به برگزاری کارگاههای تهیه و تولید ماسک کرد تا آموزش دهندگان و سوادآموزان داوطلب با شرکت در این کارگاه‌ها بتوانند اقدام به تولید ماسک کنند و آنها را در اختیار سایر سوادآموزان و عموم مردم قرار دهند.
وی گفت: هزار و 500 آموزش دهنده و بیش از 2 هزار سوادآموز با رعایت اصول و موازین پروتکل های وزارت بهداشت با این کارگاه ها همکاری داشته اند.
نوروزی چگینی افزود: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه سوادآموزی در راستای مقابله با بیماری کرونا تولید بیش از صد هزار ماسک بود که در اختیار سوادآموزان و نیز عموم مردم قرار گرفت.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس تهیه بیش از 6 هزار بسته مواد ضد عفونی کننده توسط آموزش دهندگان و توزیع آنها بین مردم را یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و افزود: علاوه بر این کار آموزش دهندگان مراکز یادگیری محلی را هم به طور مستمر ضدعفونی می کنند که این مسأله نقش مهمی را در عدم ابتلای سوادآموزان و سایر اقشار مردم به بیماری کرونا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار