مدیر دبیرستان دخترانه شرف بادرود:

تعطیلی مدارس فرصتی برای تغییر روش‌های آموزشی شده است

معایب آموزش مجازی باعث سرگردانی دانش آموزان شده است

بادرود( پانا) - مدیر دبیرستان دخترانه شرف بادرود عنوان کرد اگر چه فضای مجازی محاسن قابل توجهی دارد اما از معایب آن نیز نمی‌توان غافل شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی مدارس فرصتی برای تغییر روش‌های آموزشی شده است

شکاری مدیر دبیرستان دخترانه شرف بادرود در گفت و گو با پانا گفت: امروزه با توجه به همه گیر شدن بیماری کرونا اهمیت استفاده از فضای مجازی جهت ادامه روند آموزش همچنین تامین زیرساخت‌های آن از مهمترین مسائل کشور است.
در شرایط فعلی که ویروس کرونا زندگی روزمره را تحت الشعاع قرار داده که مدارس هم نیز از این قاعده مستثنا نیستند، اما با توجه به تعطیلی مدارس در سراسر کشور روند آموزش همچنان ادامه داشته و تعطیلی نیست و دانش‌آموزان و دبیران در خانه خود روند آموزش را مانند سال‌های گذشته ادامه می دهند.
وی افزود: تعطیلی مدارس فرصتی برای تغییر روش‌های آموزشی شده است. فرصتی برای نوآوری، خلاقیت، برقراری عدالت آموزشی و همچنین افزایش سطح کیفی محتواهای آموزشی که در این روزها نمود بیشتری دارد.
با توجه به اینکه امروزه اکثر مردم ایران از خدمات فضای مجازی و اینترنت بهره می‌برند ارتباط تحصیلی بین دبیران و دانش آموزان افزایش یافته که می‌توان کمبودها را جبران کرد. همچنین در دسترس بودن آن در مسافرت، محل کار و... از مزایای آموزش مجازی به حساب می آید.

شکاری ادامه داد: متاسفانه هم اکنون در کشور، روستاها و یا بخش هایی وجود دارند که دسترسی کافی به ابزارهای ارتباط جمعی و اینترنت ندارند و دانش آموزانی هستند که به دلیل مشکلات مالی توانایی خرید گوشی هوشمند یا تبلت را نداشته و با مشکلات زیادی در روند تحصیل خود روبرو هستند. از دیگر معایب فضای مجازی آن است که تدریس دشوار دروس تخصصی علی الخصوص در رشته های تجربی و ریاضی و بعضا در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش است که این امر سبب ایجاد خستگی زیاد دبیران و دانش آموزان شده است.

شکاری در ادامه تصریح کرد: در سال‌های گذشته زنگ‌های تفریح فرصتی برای تجدید روحیه همنشینی با دوستان بود که این امر سبب یادگیری بهتر برای دانش آموزان و همچنین باعث افزایش سطح تعاملات با دیگران می شد که این مورد نیز امسال با توجه به شیوع این بیماری از برنامه روزانه دانش آموزان حذف شده است. تراکنش کوفی، عدم امکان انجام کارهای گروهی و سرگردانی دانش آموزان نیز از معایب دیگر آموزش مجازی است.
وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد رشد و تکامل هر چه بیشتر علم و تکنولوژی در سراسر جهان هستیم و این امر سبب شده تا جامعه آموزشی کشور به ویژه دبیران، نیازمند یادگیری و استفاده بهینه از این علوم و تکنولوژی های نوین باشند. برگزاری دوره های ضمن خدمت برای دبیران و همچنین قرار دادن واحدهای درسی در دانشگاه های فرهنگیان برای دبیران آینده نقش بسزایی در آشنایی جامعه آموزشی کشور علی الخصوص فرهنگیان با علوم و تکنولوژی روز را دارد.
وی در پایان ضمن تشکر از تمامی مدیران و دبیران سراسر کشور افزود: انشالله به زودی با پایان همه گیری ویروس کووید ۱۹ شاهد بازگشایی مجدد مدارس و بازگشت کشور به روال عادی خود خواهیم بود.

خبرنگار: ابوالفضل رجبی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار