کمیته پیگیری اجرای تفاهمات کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان برگزار شد

تهران (پانا) - اولین نشست مشترک کمیته تخصصی علمی، آموزشی، فرهنگی، گردشگری، صدا و سیما، بهداشت، ورزش و تعاون برای پیگیری و اجرای توافقات سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشوربه صورت حضوری و غیر حضوری به ریاست قائم مقام وزیر در امور بین الملل، با شرکت رؤسای کار گروه‌های تخصصی حوزه‌های مرتبط دو کشوربر‌گزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کمیته پیگیری اجرای تفاهمات کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و  تاجیکستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در روزهای 11 و 12 آذرماه 1398 برگزار شد که طی آن، دو طرف راه‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه های یادشده را مورد بررسی قرار داده و در برخی موضوعات به توافق رسیدند و نشست فعلی اولین نشست کمیته پیگیری و بررسی کامل و جامع توافقات و رفع مشکلات موجود در راستای اجرایی کردن مفاد مندرج در یادداشت تفاهم مذکور است.

زینی‌وند، رئیس ایرانی کمیته پیگیری، ضمن عرض خوش‌آمد‌گویی به حاضران و تشکر از هیأت تاجیکستانی برای حضور در جلسه مجازی، بر اهمیت و ضرورت پیگیری و اجرای توافقات تأکید کرد. ایشان سپس به معرفی افراد حاضر در جلسه پرداختند و بر اساس دستور جلسه از تک تک حوزه ها دعوت نمودند تا گزارشی از وضعیت پیگیری بندهای مرتبط با حوزه خود ارائه دهند.

در ادامه جناب آقای محمد داود سلامیان، معاون اول وزیر معارف و علم جمهوری تاجیکستان، به عنوان مسؤل جلسه هیأت تاجیکستانی که به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند نیز ضمن عرض خوشامد به حاضرین در جلسه بر اهمیت و ضرورت این نشست تأکید کردند.

در این نشست که با حضور نماینده محترم وزارت نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک برگزار می شد، رؤسای کارگروه‌های تخصصی از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت دادگستری هر دو طرف ایرانی و تاجیکستانی گزارش عملکرد کارگروه ها و پیشنهادات جهت عملیاتی نمودن موارد مورد توافق را به همتایان خود در کشور مقابل ابلاغ نمود و در نهایت با عنایت به دستور جلسه و با هم اندیشی شرکت کنندگان، مواردی جهت پیگیری موارد مورد توافق سیزدهمین اجلاس مشترک مصوب شد.

در پایان جناب آقای دکتر زینی وند ضمن تشکر از همه حاضرین برای ارائه گزارش عملکردها و ارائه پیشنهادات به جمع بندی نشست پرداخت و بر پیگیری موارد مصوب در جلسه تأکید کرد. وی زمان تشکیل دومین نشست کمیته پیگیری را هفته اول بهمن ماه اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار