واردات ۲۱۰ میلیون دلار موز به کشور با وجود ممنوعیت ثبت سفارش

تهران(پانا)- سخنگوی گمرک می گویدبا اشاره به این مطلب که با وجود ممنوعیت ثبت سفارش موز از اردیبهشت ۹۹، واردات این محصول در ۹ ماهه سال جاری تقریبا به اندازه کل واردات سال ۹۸ بوده است می گوید نکته قابل تامل در واردات موز این است که کشورهای اصلی تولیدکننده موز مثل اکوادور و فیلیپین در رتبه اول واردات نیستند بلکه رتبه اول واردات با تفاوتی چشمگیر به ترکیه تعلق دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
واردات ۲۱۰ میلیون دلار موز به کشور با وجود ممنوعیت ثبت سفارش

به گزارش گمرک، روح اله لطیفی اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد در ۹ ماهه سال جاری، ۳۰۸ هزار و ۹۷۰ تن موز به ارزش ۲۱۰ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۵۶ دلار وارد کشور شده است.

وی افزود: آمار واردات این کالا در سال ۹۸ حاکی از ورود ۳۳۴ هزار و ۲۵۲ تن موز به ارزش ۲۲۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۲۷ دلار به کشور است.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت واردات موز، مقایسه آمارها نشان می‌دهد که میزان واردات موز نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی افزود: کشورهای طرف معامله در واردات موز به ترتیب ترکیه، هند، فیلیپین، اکوادور، پاکستان، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و ویتنام بوده‌اند.

لطیفی تاکید کرد: نکته قابل تامل در واردات موز این است که کشورهای اصلی تولیدکننده موز مثل اکوادور و فیلیپین در رتبه اول واردات نیستند بلکه رتبه اول واردات با تفاوتی چشمگیر به ترکیه تعلق دارد.

لطیفی گفت: نکته مهم دیگر در آمار تفکیک شده واردات از کشورهای صادرکننده موز به ایران قیمت تمام شده هر کیلو موز برای آن کشور است به این صورت که اگر ارزش دلاری موز وارد شده از ترکیه را به وزن آن تقسیم کنیم متوجه می‌شویم که هر چند ترکیه به عنوان یک واسطه به ایران موز صادر کرده، اما قیمت موز صادر شده از ترکیه به ایران ارزان‌تر از قیمت موز صادر شده از اکوادور به ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار