مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی بین دانش آموزان و فرهنگیان از رسالت های آموزش و پرورش است

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم گرامیداشت هفته سوادآموزی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد و با آیین رونمایی از کتاب "سرباز وطن" همراه بود، گفت: ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی بین دانش آموزان و فرهنگیان از رسالت های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی بین دانش آموزان و فرهنگیان از رسالت های آموزش و پرورش است

احمد اسکندری نسب ضمن گرامیداشت هفته سوادآموزی و یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهید سلیمانی گفت: طبق فرمایش پیامبر مکرم اسلام(ص)، شرافت مندانه ترین نوع مرگ، شهادت است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، علت آن که شهید قاسم سلیمانی قهرمان ملت است و قشرهای مختلف مردم او را تکریم و به او ابراز احساسات کرده اند این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزش های فرهنگی ایران و ایرانی بود.

وی افزود: شهدا گنجینه های انقلاب اسلامی و الگو های ایثار و مقاومت هستندکه در نزد مردم و خداوند متعال جایگاه والایی دارند، حفظ امنیت و بقای کشور مدیون قطره قطره خون شهداست و ارج نهادن به مقام والای شهیدان، گرامیداشت یاد و خاطره آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه ی افراد جامعه است و حفظ ارزش ها و آرمان های شهدا جز با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امکان پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شهید سلیمانی حیات و شهادتش موجب احیای بشریت و جامعه انسانی بود او مصداق آیه شریفه (وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا) است که این آیه نیز با آموزش و پرورش افراد رابطه مستقیمی دارد زیرا نجات یک فرد با سوادآموزی و آموزش نجات جامعه انسانی از جهل، نادانی و آسیب های اجتماعی است.

اسکندری نسب گفت: حاج‌قاسم نه تنها زنده، بلکه حیات بخش و جریان ساز است و همگان به وضوح مشاهده کردند که این سردار بزرگ با شهادت خود موج و حرکتی بی نظیر را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در میان امت اسلام و سایر ملت‌ها ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی با آن شکوه شخصیت و محبوبیتی که می‌تواند هر انسان بزرگی را به غرور کشاند، روز به روز متواضع‌تر از قبل بود، در عین حال در برابر دشمن صلابتی بی مثال داشت و به معنای واقعی «اشداء علی الکفار» بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مکتب حاج قاسم را راه و ستاره‌ای درخشان در سپهر افتخارات انقلاب اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد بتوانیم با برگزاری جشنواره فرهنگی "علمدار" ویژه دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور این مکتب را در مدارس و جامعه ترویج دهیم.

اسکندری نسب با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری علمدار و ارسال بیش از 107 هزار اثر به این جشنواره توسط فرهنگیان و دانش آموزان سراسر کشور، گفت: آیین اختتامیه این جشنواره 15 دی ماه جاری همزمان با سالگرد شهید سلیمانی در کرمان برگزار می شود.

وی با بیان این که ساخت بیش از 120 کلاس درس همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی در شهرستان ها و مناطق رابر، گلباف و کرمان آغاز می شود، بیان کرد: تغییر نام و نام گذاری بیش از 39 واحد آموزشی در استان به نام شهید سلیمانی، راه اندازی اردوی راهیان نور مکتب حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه ثارالله و آمادگی پذیرش روزانه بیش از 1000 دانش آموز از سراسر کشور و اجرای طرح فرهنگی - آموزشی کتاب خوانی با عنوان سردار دل ها کتاب "سرباز وطن" ویژه سواد آموزان با هدف آشنایی سوادآموزان با رشادت ها، ایثارگری ها و خدمات ارزنده شهید سلیمانی جهت پاسداری از دین و انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت در مدارس و جامعه سوادآموز از برنامه های پیش بینی شده آموزش و پرورش استان کرمان در اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی است.

بر پایه این گزارش در این مراسم از کتاب "سرباز وطن" با محوریت آشنایی با زندگی سردار دل ها و ویژگی های اخلاقی و رفتاری وی و وصیت نامه شهید سلیمانی برای آموزش به سوادآموزان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و تعدادی از مسئولان استان، رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار