امیری: مدرسه صالح یک محیط اجتماعی، برای کسب شایستگی های لازم است

تهران(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 13، از اهمیت توجه به مدرسه به عنوان مجموعه‌ای که فرصت رشد و خلاقیت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۰۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
امیری: مدرسه صالح یک محیط اجتماعی، برای کسب شایستگی های لازم است

اولین نشست حضوری معاونان و مربیان پرورشی مدارس ابتدایی منطقه ۱۳ با حضور علی امیری، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، کارشناسان حوزه پرورشی و معاونان پرورشی مدارس در دو روز متوالی ششم و هفتم دی ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی طی ۴ جلسه در اتاق شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه امیری، معاون پرورشی منطقه ۱۳ ضمن تشکر از حضور معاونان پرورشی مدارس با اشاره به مضامین تحولی سند تحول بنیادین به طرح برخی مفاهیم سند تحول مانند تعریف تربیت، هویت و مولفه ها و لایه های آن، عقل و خردورزی و مدرسه صالح پرداخت.

وی در تعریف مدرسه صالح بر اساس سند تحول بنیادین گفت: مدرسه صالح یک محیط اجتماعی سازمان یافته‎ برای کسب شایستگی های لازم است که شامل مجموعه‎ای از افراد و روابط و ساختارهای منظم است. از این رو مدرسه فضای اجتماعی هدفمندی است که از طریق فعالیت های خلاقانه، فرصت رشد و تعالی بخش را برای دانش آموزان فراهم می‎سازد. یکی از ویژگی های مدرسه صالح متناسب سازی است؛ بر اساس این ویژگی، تجربیات مدرسه اعم از مدیریت، مربیان، فضا و تجهیزات، باید با شرایط رشدی دانش آموزان در همه‎ زمینه ها، متناسب باشد. در تنظیم فعالیت های تربیتی باید شرایط و موقعیت متربّیان را در نظر گرفت.
وی در ادامه ضمن تاکید بر حضور با کیفیت در مسابقات قرآن و احکام و نماز و هم چنین جشنواره فرهنگی هنری فردا، گفت: مسابقات امسال به دلیل شرایط کرونا در بستر فضای مجازی برگزار می شود و این اولین تجربه ما است. امیدواریم خللی در کمیت و کیفیت این مسابقات وارد نشود.
معاون پرورشی منطقه در ادامه به اهمیت فصلنامه پرورشی منطقه تحت عنوان فصل رویش پرداخت و گفت: این فصلنامه فرصت مناسبی برای درج مطالب و نوشته های همکاران پرورشی مدارس است و تلاش ما در انتشار این فصلنامه ترغیب همکاران به مطالعه و نوشتن مطالب مرتبط با حوزه پرورشی بوده است.
در ادامه محمد افشار، کارشناس قرآن و اقامه نماز، اهمیت تولید محتوا و فعالیت های مجازی را در این شرایط به عنوان یک تجربه جدید دانست و گفت: کلیات تولید محتوا بسیار مهم است و شناخت قابلیت های نرم افزاری و برنامه‌های رایانه‌ای جهت تولید محتوای با کیفیت، نحوه ارسال محتوا و نظام مندی آثار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
افشار در ادامه به فعالیت های حوزه قرآن و نماز در مورد شیوه نامه رحمت، ساماندهی ائمه جماعات در فضای مجازی جهت آموزش عملی نماز، اجرای مسابقات درس هایی از قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، جشن عبادت در خانه و مسابقات قرآن نماز در فضای مجازی اشاره کرد.
فیروزه طالبی مدیر سازمان دانش آموزی منطقه نیز ضمن تشکر از حضور پررنگ مدارس در فعالیت های مجازی سازمان، خصوصا پیشتازان و شورای دانش آموزی گفت: انتخابات مجلس دانش آموزی به صورت مجازی برگزار شد و دانش آموزان با علاقه فراوان در این انتخابات شرکت کردند. در برگزاری مانور زلزله فیلم ها و کلیپ های خوبی ارسال شد که بعضی از آثار به عنوان آثار برتر انتخاب شد. همچنین برای مربیان پیشتاز، کلاس آموزش و کارگاهی پیشتازان در فضای شاد در گروه معاونت پرورشی در نظر گرفته شده است تا مربیان فرصت های لازم را برای درخشش و تلاش گسترده دانش آموزان پیشتاز فراهم کنند.
الهام فتاحی کارشناس فرهنگی و هنری با تشکر و قدردانی از زحمات بیشمار معاونین و مربیان پرورشی گفت: مهمترین فعالیت حوزه فرهنگی و هنری، استعدادیابی و جذب دانش آموزان در زمینه پرسش مهر، جشنواره فردا و تهیه بانک اطلاعاتی از دانش آموزان با استعداد و علاقه مند است. کشف استعدادهای دانش آموزان در برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری بستر مناسبی برای بالا بردن کیفیت بارگذاری آثار دانش آموزان در سامانه همگام و ارسال لوح فشرده آن به واحد فرهنگی هنری است. برگزاری جشنواره دانایی و توانایی که مربوط به مسابقات کتابخوانی است در زمان مقرر اعلام خواهد شد.
در پایان مژگان نظری، کارشناس مشاوره و آسیب های اجتماعی، ضمن خداقوت به همکاران پرورشی گفت: همه معاونین پروشی در کانال رابطین مشاوره ابتدایی مدارس عضو شوند و مطالبی که در این کانال گذاشته می شود به دانش آموزان و خانواده ها اطلاع رسانی شود. در بخش جشنواره نوجوان سالم آثار جشنواره با شناسنامه اثر در قالب دی وی دی ارسال شود.
نظری افزود: گروه یاریگران زندگی برای کاهش از آسیب های اجتماعی است که ۳۳ مدرسه مجری طرح هستند و این کانال از ظرفیت دانش آموزان و والدین استفاده می کند تا مشکلات دانش آموزان شناسایی و راهکاری برای آن ها ارائه شود همچنین در زمینه مسابقه تجارب برتر تربیتی که در پیش است همه می توانند در این مسابقات شرکت کنند همه همکاران در هر پستی که با دانش آموزان ارتباط دارند به عنوان مشاور هستند و می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار